پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

گل­آرایی عمودی (Vertical)


گل­آرایی عمودی (Vertical)
یك بیس شیشه­ایی با پایه فرفورژه­ كه برای دكوراسیون فانتزی و نافرم مناسب است، را انتخاب می‌كنیم. دارد همراه با یك اسفنج آماده می­كنیم .از گل­های كشیده مثل گل­های استریلزال، مریم، مرغ عشق و شب­بو كه نیازی به سیم‌پیچی ندارند، در این گل­آرایی استفاده می­شود. بهتر است كه ساقه برگ‌ها و گل­ها را با زاویه ۴۵ درجه برش بزنیم تا بخوبی در اسفنج فرو بروند. برگ شمشاد و اوكالیپتوس و بنجامین مناسب این نوع گل‌آرایی هستند.
با گل استریلزال ارتفاع گل­آرایی را مشخص می­كنیم . ارتفاع گل­آرایی باید متناسب با بیس مورد استفاده در كار باشد و برای اینكه ظرف خیلی پوشیده نباشد از برگ­های كوچكتر برای تزئین در قسمت جلو كار استفاده می­كنیم. پشت برگ‌ها را سیم‌پیچی می‌كنند تا حالت آن‌ها از بین نرود.
فضای خالی بین گل­ها را با گردی، میخك، برگ بنجامین، شمشاد و كاج پر می­كنیم. البته در این گل­آرایی بهتر است علاوه بر اینكه تعداد گل­ها فرد باشد بیس نسبتاً بلندی را مورد استفاده قرار بدهیم چراكه اگر كم ارتفاع باشد گل­آرایی زیبا دیده نخواهدشد. برای این كار معمولاً دو نوع گل بلند استفاده می‌كنیم.
اگر بیس مورد استفاده در گل­آرایی بلند باشد ارتفاع گل­آرایی را تا دو برابر در نظر می‌گیریم و چنانچه ظرف پهن باشد ارتفاع گل­آرایی ۵/۱ برابر پهنای ظرف باید باشد.
گل مورد استفاده دیگر در این كار شیپوری است كه ساقه آن با زاویه ۴۵ درجه برش زده و با سیمی می­پیچیم. پُر كننده‌ها فقط گَردی و گل ریز میخك هستند. هر چه تعداد گل كمتری استفاده بكنیم، گل­آرایی ظریف­تر و زیباتری خواهیم داشت. حتی می‌توانیم فقط از یك گل به تعداد ۴ عدد استفاده كنیم. همچنین با دو نوع گل شیپوری (سفید) و مرغ عشق (نارنجی) نیز هماهنگی قشنگی خواهیم داشت.
این گل آرایی برای گوشه‌ی سالن، جلو ستون­های بزرگ و در هتل­ها، ادارات و سفارتخانه­ها در كنار درب ورودی استفاده می­شود.
منبع : واحد مرکزی خبر


همچنین مشاهده کنید