جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

گل آرایی افقی (Horizontal)


گل آرایی افقی (Horizontal)
ابتدا طرح گل­آرایی را با برگ­های سیكاس مشخص می­كنیم. این گل‌آرایی از نوع مركزی است یعنی مركز كار را با گل اصلی (لیلیوم) پُر می‌كنیم و بقیه‌ی گل‌ها از این قسمت منشعب می‌شوند. برای هماهنگی با ظرف از رُزهای صورتی نیز استفاده می‌كنیم. محدب بودن وسط كار را در نظر داشته تا سطح كار خیلی صاف نشود. همچنین جلو و پشت ظرف را نمی‌پوشانیم تا ظرف دیده شود. از گل‌های آلستومریا و میخك صورتی هم استفاده می‌كنیم. صدتومانی در مركز گل قرار می‌گیرد. بیشتر كار را با گل‌های سفید و برگ‌های سبز پُر می‌شود و گل‌های صورتی را كمتر و فقط برای هماهنگی با كار، استفاده می‌كنیم. گل‌های مریم در تمامی سطح گل­آرایی و برای كشیدگی كار، در سطح افقی استفاده می‌شود. ارتفاع گل‌آرایی در حدی است كه افراد دور میز همدیگر را ببینند. یك شمع بلند را در مركز گل­آرایی قرار می­دهیم كه دكور جالبی برای میز شام است. معمولاً شمع سفید رنگ استفاده می‌شود تا با گل‌ها هماهنگی داشته باشد.
در این گل­آرایی از گل‌های مارگیرت، داودی و برگ‌های بنجامین نیز استفاده می­كنیم. پُر كننده‌هایی مثل لیسانتیوس و استاتیس نیز استفاده می‌شوند.
گل­آرایی افقی نیازی به روبان ندارد بلكه می­توانیم گل‌ها و میوه­های خشك را در آن تزئین كنیم. استفاده از ظرف بلند و ارتفاع­دار در این گل­آرایی خیلی مناسب نیست بلكه ظرف­های تخت و كوتاه بطوریكه در سطح میز خوابیده باشد، پسندیده­تر است .
این گل­آرایی برای روی میز كنفرانس­ها بسیار جالب و دیدنی است. می‌توان یك گل افقی را در وسط میز و ۲ عدد گل توپی یا گِرد را در دو سر میز قرار داد.
منبع : واحد مرکزی خبر


همچنین مشاهده کنید