چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

گل­آرایی با گل خشک و پرندگان کوچک


گل­آرایی با گل خشک و پرندگان کوچک
می­توان تزئینات مختلفی را با پرندگان و بافت چوب درست كرد. این تزئینات را روی در آپارتمان و دیوارها و روی میز قرار می­دهند.
ابتدا بافتی از چوب‌های انعطاف‌پذیر مثل یاس رونده یا بید را بصورت یك بیس حلقه‌ای درست می‌كنیم. سپس فرم یك خانه را با اسفنج در می­آوریم و روی آن را با پوست تنه درخت خرما می­پوشانیم. سپس حلقه­ی كوچكی را با پوست درخت خرما درست می­كنیم و در قسمت مركزی خانه قرار می­دهیم. قسمت­های مختلف خانه را با خزه یا پوشال و كنار آن را با نی باتلاق همچنین پشت خانه را با گل­های جارو و كشیده تزیین می­كنیم. برای هماهنگی هر شاخه‌ای كه در سمت راست خانه بكار بردیم را، در سمت چپ هم استفاده می‌كنیم.
برای تزیین در اطراف این خانه از گل­های خشك اورتانزانیا بصورت ایستاده، نیلوفر، لاله سوزنی، رز، سیكاس و نیز میوه­های جنگلی استفاده می­كنیم.
برای پاپیون زدن به كار بهتر است كه از كنف استفاده شود. بدین صورت كه كَنَف را خیس و بعد از هم باز می­كنیم و چند تا از رشته­های آن را با هم جمع می­كنیم و پاپیون می­زنیم.
برای شیروانی خانه چند ساقه خشك شده درخت خرما را در بالای خانه فرم می­دهیم. سپس پرنده­های كوچك را در جایی كه رنگ یكنواخت‌تری دارد قرار می­دهیم تا بهتر دیده شوند.
این یك طرح مدرن و فانتزی بوده و برای خانه­های ییلاقی فوق­العاده مناسب است. همچنین این تزیین برای روی میز در اتاق نشیمن و پذیرایی بسیار قشنگ و زیبا است.
منبع : واحد مرکزی خبر


همچنین مشاهده کنید