پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

تزئینات گل خشک با شمع و قاب عکس


تزئینات گل خشک با شمع و قاب عکس
از فوم مخصوص گل خشك قابی را به شكل مستطیل در می­آوریم و یك حالت هلالی و محدب به آن می­دهیم كه گوشه­های تیز نداشته باشد. سپس میوه درخت كاج را تكه تكه می‌كنیم و چند ردیف از این تراشه­های میوه درخت كاج را بر روی آن می‌چسبانیم. برای رنگ كردن میوه‌های درخت كاج از رنگ پودر اكلیل كه كمی تینر به آن اضافه شده، استفاده می‌كنیم. یك گل رز یا مینا كه اسپری شده روی قاب می­گذاریم و در نهایت یك عكس قشنگ را در داخل قاب می­گذاریم. می­توان این قاب را به دیوار زد یا اینكه بر روی میز قرار داد.
طرز تهیه قاب عكس دیگر:
بعد از تهیه قاب عكس مستطیل شكل بوسیله‌ی فوم روی آن را با چند ردیف كَنَف می‌پوشانیم. در یك گوشه‌ی قاب چند گل ریز خشك می‌چسبانیم و همه‌ی پوشش قاب (كنف و گل‌ها) را در آخر كار با اسپری براق كننده جلا می‌دهیم.
طرز تهیه بسته‌های گل عطری:
برای این منظور معمولاً از پارچه‌های نازك مثل توری یا حریر استفاده می‌شود. ابتدا پارچه را به شكل دایره بریده و از پَرَك‌های گل‌های مختلف داخل آن را پُر می‌كنیم. سپس از اسانس‌های مختلف برای عطری كردن آن‌ها استفاده می‌كنیم. چند گل ریز مثل مینا در بین پَرَك‌ها گذاشته و تور را می‌بندیم. بعد با روبان دور آن را پاپیون زده و یك گل ظریف كوچك همراه یك برگ روی پاپیون می‌چسبانیم. اسانس‌های عطری را از عطر فروشی‌ها تهیه كنید. این بسته‌ی كوچك عطری حدود ۳ماه معطر خواهد ماند.
منبع : واحد مرکزی خبر


همچنین مشاهده کنید