چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

آن‌چه را که از آن می‌هراسید به انجام برسانید


یکی از عظیم‌ترین موانع یا بازدارنده‌های ما ترس است. اگر فکر می‌کنید که ترس شما را از به انجام رساندن آن‌چه که می‌خواهید بازداشته است، می‌توانید این مسأله را حل کنید.
در چند روز آینده ـ یا هم اکنون ـ چند ساعت از وقتتان را به تهیه فهرست از کارهائی اختصاص دهید که مایل به انجامشان هستید، ولی به علت ترس از انجامشان نرسانده‌‌اید. صادق باشید و صادقانه به این امر بیندیشید. لزومی ندارد به‌جز خودتان شخص دیگری این فهرست را ببیند.
اگر به‌جای این‌که در شهر کوچک و امن و امانی که در آن بزرگ شده‌اید بمانید، دیارتان را ترک کنید و در پی بخت و اقبال خویش به جهان بزرگ بیرون گام بگذارید، زندگی‌‌تان چه شکلی به‌خود خواهد گرفت؟ اگر شغل اداری خود را ترک کنید و کار آزاد خودتان را که همواره آرزویش را داشته‌اید آغاز کنید، زندگی‌تان به چه صورت در خواهد آمد؟
اگر کاری را که قادر به تحملش نیستید ترک کنید و دیگر بار به مدرسه بازگردید تا در رشته مورد علاقه‌‌تان آموزش ببینید، زندگی‌تان چگونه خواهد شد؟ اگر از رابطه‌ئی نامناسب بیرون بیائید تا برای رابطه‌ئی مناسب جا بگشائید و فضا ایجاد کنید، زندگی‌تان چه صورتی خواهد پذیرفت؟
شاید تدریجاً دریابید آن‌چه را که می‌خواهید به انجام برسانید، همان چیزهائی است که ترجیح دارد انجامشان بدهید، اگرچه حتی فکر انجامشان برایتان وحشت‌زا باشد. زیرا از بهر انجام و تجربه و &#۷۸۲;بودن&#۷۸۲; همان چیزها به این جهان آمده‌اید. در نتیجه، پرهیز از انجام آنها شما را از انسان کامل و تحقق یافته‌ئی که می‌توانید باشید، باز می‌دارد.
مطالعه بعضی از کتاب‌ها و تمرین برخی از ورزش‌های می‌تواند شهامت لازم را برای غلبه بر ترس ایجاد کند. گاه پرداختن به چند تمرین یا ورزش شجاعانه می‌تواند سبب شود که با ترس‌های راستین زندگی آسان‌تر کنار آئیم. و در راه رشد درونمان با سرعت افزونتری گام برداریم.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید