جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

تکنیک‌های برودری دوزی(۱)


تکنیک‌های برودری دوزی(۱)
- انواع دوخت‌ها:
- دوخت ساتن اریب:
این نوع دوخت را می‌توانید به شکل‌های متنوعی به‌صورت ردیفی یا پلکانی کار کنید تا یک خط زیگزاگ را شکل دهد. همچنین می‌توانید خانه‌های کوچک را به‌وسیله تغییر دادن تدریجی طول کوک‌ها گلدوزی کنید تا گوشه‌ها را پر نماید.
کوک‌های اریب را به تعداد مساوی از خانه‌های افقی و خانه‌های عمودی پارچه‌ توری‌دوزی - معمولاً دو، سه یا چهار خانه - بدوزید.

- دوخت ژاکارد:
یک ردیف کوک‌های مساوی و هم اندازه به‌صورت مورب بدوزید به‌طوری‌که سه بافت افقی و سه بافت عمودی پارچه را بپوشاند. دوخت‌ها را به‌صورت ردیف‌های شش‌تائی مرتب کنید. سپس مطابق حاشیه پله‌ای دوخت‌ها یک ردیف کوک اریب بزنید. ردیف میانی دو دوخت را بدوزید تا شکل پر شود.

- دوخت بریتون:
پنج خانه را با دوخت‌های اریب درجه‌بندی شده پر کنید. خانه‌ها را به‌صورت ردیفی مرتب کرده و جهت کوک‌های اریب را در هر ردیف به‌طور متناوب تغییر دهید. هر ردیف جدید خانه باید تصویر مقابل آن در رج بالائی باشد. پس از اینکه خانه‌ها کامل شدند دو کوک صاف و مستقیم با رنگ متضاد به‌صورت به‌علاوه در فاصله خالی میان خانه‌ها بدوزید.

- دوخت نیمه ضربدری:
اگر چه این دوخت همانند کوک اریب در سمت رو به‌نظر می‌رسد، اما روش دوخت آنها متفاوت است. این دو نوع دوخت نباید روی یک تکه کار برودری دوزی با هم انجام شوند زیرا در این‌صورت پارچه را در جهات مختلف کشیده و کج می‌کنند. چند ردیف کوک‌های اریب کوچک از بالا به پائین بدوزید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید