سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

مسئولیت زندگیتان را به‌عهده بگیرید


هستند کسانی که می‌گویند ـ از نظر مابعدالطبیعی ـ خودمان همه موقعیت‌های زندگی‌مان را پیش از تولد انتخاب می‌کنیم: والدین و سلامت و مشخصات جسمانی و نژاد و حتی فرهنگ و اوضاع و شرایط اقلیمی و جغرافیائی خود را. و به هنگام ورود به این زندگی ـ در یکی از سطوح ـ می‌دانیم که باید از این موقعیت‌ها برای رشد درونمان سود جوئیم.
نمی‌دانم این امر حقیقت دارد یا نه. اگرچه میل دارم حقیقت داشته باشد. اما این را می‌دانم اگر زندگیم را به‌صورت مسئولیت خودم بنگرم، آن‌گاه می‌‌توانم تغییرات لازم را برای آن‌چه که می‌خواهم و نیاز دارم و شادمانم می‌سازد، ایجاد کنم. اما اگر این نگرش را برگزینیم که یک نفر دیگر ـ با قدرتی برتر ـ مسئول زندگی من و مراقب یکایک جزئیات زندگیم است، آن‌گاه می‌توانم سالیان سال در اوضاع و شرایطی که مورد علاقه‌ام نیستند و درباره دگرگون ساختن آنها احساس ناتوانی می‌کنم، گرفتار بمانم. آموخته‌ام اگر در زندگیم مسأله‌ئی وجود دارد که باید حل شود، و منتظر مانده‌‌ام تا یک نفر دیگر آن‌را برایم حل کند، همانا بهتر است که دیگر نفس نکشم.
این امر در هیچ‌جا بیش از حیطه درون صدق نمی‌کند. اگر پیشاپیش مسئولیت زمینه‌های بیرونی زندگی‌تان را به‌عهده گرفته‌اید، دست زدن به انتخاب‌های لازم برای رشد معنوی‌تان آسان‌تر خواهد بود.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید