پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

یاد بگیرید که به‌ ندای درونتان گوش بسپرید


اگر احساس می‌کنید که به‌طور طبیعی شهودی نیستید، یا تماس خود را با ندای درونتان از دست داده‌اید، آموختن گوش سپردن به خویشتن کمک مؤثری برای رسیدن به روشنی جان خواهد بود.
این امر مستلزم زمان و صبر و شکیبائی و انضباط است. مواقعی خواهد بود که باید خود را مجبور کنید که بنشینید و گوش بسپارید.
بخش گوش سپردن را از یاد نبرید. اوایل که می‌خواستم به پرورش شهودم بپردازم سئوال‌هایم را می‌پرسیدم. ولی زمانی را صرف نمی‌کردم تا منتظر پاسخ‌ها شوم. پاسخ‌های شهودی اغلب اوقات بسیار ظریف و نامحسوس‌اند، به‌ویژه در ابتدای امر که تازه دارید می‌آموزید با آنها تماس حاصل کنید. در نتیجه، اگر به‌دقت توجه نکنیم، چه‌بسا آنها را نشنویم.
همچنین، بینش شهودی که به‌ شما می‌گوید کاری را انجام دهید که هم آسان است و هم خوشایند، با هشدار شهودی که می‌کوشد شما را از چیزی زیان‌آور برحذر دارد کاملاً متفاوت است. به واکنشی که جسم و ذهنتان در برابر اوضاع و شرایط گوناگون نشان می‌دهد توجه کنید. و بیاموزید که آن واکنش‌ها و پاسخ‌ها را به‌طور دقیق تعبیر و تفسیر کنید.
از چیزهائی کوچک شروع کنید. آیا باید به راست بپیچم یا به چپ؟ آیا این کار را امروز بعدازظهر انجام بدهم؟ یا فردا؟ آیا امروز چتر بردارم یا نه؟ آیا حالا به او تلفن کنم یا دیرتر؟ در سراسر روز دهها موقعیت پیش می‌آید که می‌توانیم این سئوال‌های به ظاهر کوچک و ناچیز را از خود بپرسیم. هرگاه خودتان را در چنین موقعیت‌هائی می‌بینید سئوال کنید. آن‌گاه گوش بسپرید.
باز هم یادداشت‌های روزانه‌‌تان را به‌ کار ببرید و نتایج را بنویسید، تا بتوانید پیشرفت خود را دنبال کنید. اگر چتر به همراه خود برداشتید، آیا آن روز باران بارید؟ اگر تلفن کردید، آیا نتیجه‌اش همان شد که خودتان می‌خواستید؟ چندی نخواهد گذشت که پیشا‌پیش خواهید دانست پاسخ درست چه احساسی را ایجاد خواهد کرد.
وقتی درباره سئوال‌های کوچک به سطحی از یقیین رسیدید، می‌توانید به سراغ سئوال‌ها و مسائل بزرگ‌تر بروید.
کشف جهان‌های درون اغلب اوقات برایمان تجربه‌هائی هیجان‌انگیز و ناآشنا به ارمغان می‌آورد و ما را در معرض آرمان‌ها و شیوه‌های تازه تفکر قرار می‌دهد. شاید مواقعی باشد که شیوه پاسخگوئی که به آن خو گرفته‌ایم، دیگر مناسب نباشد. آموختن تعبیر و تفسیر علائم شهودیتان، وسیله مؤثر آزمون شیوه کهنه و تعبیر و تفسیر شیوه نو را در اختیارتان قرار می‌دهد. همان‌گونه که جولیا کامرون در کتاب ارزشمندش راه هنرمند خاطر نشان ساخته است، هدف این است که سرانجام از طریق همنوائی با شهود خویشتن، خودمان مشاور خود باشیم.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید