سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

کوسن با طرح قلب


کوسن با طرح قلب
كوسن ها ضمن اینكه راحتی و آسایش مبلمان ما را افزایش می دهند، ما را در تنظیم تعادل رنگی فضا نیز یاری می دهند. با قرار دادن چند كوسن رنگی، به رنگ متضاد با مبلمان می توانیم به مجموعه رنگی فضا شادابی و سرزندگی بیشتری ببخشیم و در میان رنگ های گوناگون موجود در فضا با كوسن ها به عنوان لكه های رنگی كوچك ارتباط ایجاد كنیم. با تكه دوزی و كارهای دستی مشابه روی این كوسن ها می توان به آنها جذابیتی بیشتر بخشید. در اینجا روش دوخت یك كوسن تكه دوزی شده را ملاحظه می كنید.
وسایل مورد نیاز:
یك قطعه پارچه مربع شكل به ابعاد ۳۰ سانتی متر از پارچه ماهوت یا فوتر خاكستری تیره
یك قطعه پارچه به ضلع ۳۰ سانتی متر به عنوان آستر
یك قطعه كوچك پارچه اضافی برای نسبت تكه دوزی
یك قطعه پارچه ماهوت یا فوتر صورتی
دو قطعه پارچه ماهوت یا فوتر به رنگ های متفاوت به ابعاد ۳۰x۲۰ سانتی متر برای پشت كوسن
ماژیك یا صابون خیاطی
چسب مایع
سوزن گلدوزی
كاموای رنگی در رنگ های متنوع
یك قطعه مقوا
چند عدد دكمه فشاری
یك عدد كوسن ابری به ابعاد ۳۰ سانتی متر
۱ _ طرح قلب را بر روی مقوا رسم كرده و از آن به عنوان الگو استفاده می كنیم. الگو را در مركز پارچه مربع شكل خاكستری قرار داده با ماژیك طرح آن را بر روی پارچه منتقل می كنیم.
۲ _ با قیچی به دقت طرح قلب را بریده، از پارچه خاكستری خارج می كنیم. طرح قلب را بر روی پارچه صورتی نیز پیاده می كنیم و آن را بریده جدا می كنیم.
۳ _ قلب صورتی را در جای خالی قلب در پارچه خاكستری قرار داده و بر روی قطعه پارچه ای كه برای پشت تكه دوزی در نظر گرفته بودیم مقداری چسب مایع می زنیم و آن را از پشت پارچه های صورتی و خاكستری در محل قرار گرفتن قلب صورتی می چسبانیم تا آن را در جای خود ثابت كنیم. پس از آن كه چسب خشك شد با استفاده از سوزن گلدوزی و یك رشته كاموای آبی رنگ دور قلب را بخیه های درشت می زنیم.
۴ _ سپس در وسط قلب ضربدرهایی از كامواهایی به رنگ های مختلف می دوزیم.
۵ _ پارچه آستری را بر پشت پارچه تكه دوزی شده قرار می دهیم. دو قطعه پارچه ای كه در رنگ های متفاوت و برای پشت كوسن در نظر گرفته ایم را به نحوی كه روی پارچه ها بر روی پارچه تكه دوزی و پشت آنها به طرف ما باشد بر روی پارچه تكه دوزی شده قرار می دهیم به صورتی كه پارچه های پشت كوسن در بالا، پارچه روی كوسن در وسط و پارچه آستری در زیر قرار گیرد. در این حالت پارچه های پشت كوسن در وسط بخشی از یكدیگر را می پوشانند. چهار طرف كوسن را كوك می زنیم تا لایه های پارچه در جای خود ثابت شوند و سپس چهار طرف كوسن را با چرخ خیاطی از فاصله یك سانتی متری لبه پارچه می دوزیم. روكش كوسن را از شكاف پشت آن به رو بر می گردانیم و اتو می كنیم.
۶ _ برای ساخت گلوله های كاموایی ابتدا دو دایره به قطر ۵ سانتی متر از مقوا می بریم. سپس دایره هایی به قطر ۵/۲ سانتی متر از وسط آنها بریده خارج می كنیم. حلقه های مقوایی را بر روی هم قرار داده چند رشته كاموای رنگی را از این حلقه ها عبور می دهیم و دور تا دور آنها می پیچیم تا سوراخ وسط دایره كاملاً پر شود.
۷ _ تیغه قیچی را در میان دو لایه مقوا قرار داده كامواها را دور تا دور دایره های مقوایی برش می زنیم. یك قطعه كاموا به طول ۳۰ سانتی متر بریده و آن را از میان دو دایره مقوایی عبور می دهیم و محكم می بندیم. مقواها را از كاموا جدا می كنیم و گلوله كاموایی را با دست مرتب می كنیم.
۸ _ سه گلوله دیگر نیز به همین ترتیب درست كرده آنها را به چهار گوشه كوسن می دوزیم. چند عدد دكمه فشاری در امتداد شكاف پشت كوسن می دوزیم. كوسن ابری را از شكاف روكش كوسن وارد كرده و دكمه های آن را می بندیم.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید