سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا


فلسفه تعلیم و تربیت و آرای تربیتی


تاریخ نشر : ۸۴۱۲۲۷
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۲۶۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۵۸۹-۵۳-۰
رده دیویی : ۳۷۰.۱
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تبریز
ویراستار : مشتاق‌مهر - رحمان
ویراستار : نوالی - محمود
نویسنده : سلطان‌القرائی - خلیل
ویراستار : دشتی‌صوفیانی - محمدرضا

در بخش آغازین کتاب خاطر نشان شده است: 'هدف اصلی کتاب این است که هر معلم و دانشجویی با استدلال و شهود بپذیرد که هرکس غیر از آن چه هست نیز می‌تواند باشد و هستی فعلی او آخرین نحوه‌ی هستی او نیست. حق این است که انسان در سپهر بی‌پایانی از امکانات قرار دارد. منتهی جور دیگر بودن، با ازدیاد معلومات و با توجه به پیشرفت‌های به دست آمده در تمام زمینه‌ها به دست می‌آید. مطالعه‌ی شرح حال و تراجم احوال بزرگان و شالوده‌شکنان، تصور جور دیگر بودن و شدن را برای ما ترسیم می‌کند'. برخی مباحث کتاب، عبارت‌اند از: 'فلسفه‌ی آموزش و پرورش، اصول مهم در تعلیم و تربیت عصر حاضر، صداقت و تعلیم و تربیت، عوامل موثر در پیدایش فلسفه‌ی آموزش و پرورش، مکتب‌های فلسفه‌ی تعلیم و تربیت، اهداف تعلیم و تربیت اسلامی، مکتب‌های جدید فلسفی و نگرش جامع به فلسفه‌ی آموزش و پرورش و استدراکات.


همچنین مشاهده کنید