پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


راهبردهای نو در آموزش روان‌شناسی از کودکی تا نوجوانی


تاریخ نشر : ۸۵۰۳۰۲
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۱۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۵۸-۲۰۴-۷
شماره کنگره : ۸۵۳۰۲۰۶۸
رده دیویی : ۱۵۵.۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
ویراستار : دولتشاهی - سهیلا
نویسنده : رئوف‌مقدم - لیلا

مولف در کتاب حاضر کوشیده با تلفیق نظریه‌های روان‌شناسی و تربیتی، برخی نکات روان‌شناسی را از کودکی تا نوجوانی مطرح سازد. بدین منظور وی اختلالات رفتاری کودکان را برمی‌شمارد که از آن جمله است: حسادت، دروغ‌گویی و دزدی، سپس به عوامل بروز این اختلالات اشاره می‌کند. هم‌چنین مشخصات کودکان درون‌گرا و برون‌گرا و وظیفه‌ی والدین نسبت به هریک از این کودکان را بازگو می‌کند؛ سپس نیازهای طبیعی کودک را خاطرنشان می‌سازد که از آن جمله است: آموزش مسائل جنسی، وی هم‌‌چنین از شیوه‌های پرورش خلاقیت درکودک نظیر تشویق به داشتن ایده‌های نو، سخن می‌راند. نیازهای کودک در سنین پیش از دبستان، نقش‌آموزگار در این مرحله، شیوه‌های برخورد با ترس کودک از مدرسه، لزوم پیوند خانه و مدرسه، نقش معلم در آموزش، والدین و تکلیف شب، فواید مشارکت دانش‌آموزان در تدریس، وظیفه‌ی معلم خوب، عوامل موثر در افت و پیشرفت تحصیلی، و بیماری‌های شایع در دوران بلوغ، از دیگر مباحث کتاب به شمار می‌روند.


همچنین مشاهده کنید