سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

کتاب جنجالی« داستان واقعی دودمان بوش» (در این روز ۱۹ سپتامبر)


بانو «كیتی كلی» بیوگرافی نگار معروف آمریكایی كه تا كنون بیش از ۲۰ بیوگرافی ازجمله بیوگرافی جنجال برانگیز سال ۱۹۹۸ درباره خاندان سلطنتی انگلستان را منتشر ساخته شنبه شب ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۴ در شبكه تلویزیونی « سی ـ سپن » به پرسش های رسانه ها و مردم درباره تالیف تازه خود « داستان واقعی دودمان بوش » كه ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۴ به توزیع داده شده است پاسخ گفت. در این كتاب مطالبی از جمله كوكایین كشیدن جورج دبلیو بوش( رئیس جمهوری كنونی) در كمپ دیوید به نقل از زن برادرش، مترس داشتن جورج بوش ( پدر )، الكلی بودن پدر بزرگ( پدر بزرگ رئیس جمهوری فعلی )، برنامه ریزی این خانواده به حفظ قدرت و ایجاد دودمان ( سلسله ) ، آرزوی داشتن شهرت « خانواده اول جهان »، و نیز رعایت احوال جورج بوش در گارد ملی تگزاس كه به قصد نرفتن به جبهه ویتنام وارد آن شده بود به خاطر نفوذ پدرش به چاپ رسیده كه برضد بوش از آنها استفاده می شود.
در برنامه تلویزیونی شنبه شب، بانو «كیتی كلی» در پاسخ به پرسشها، مطالب تازه ای بیان داشت كه اگر تایید شوند برخلاف آن چه هستند كه بیش از دو قرن شعار آمریكاییان بوده است. از جمله این كه به اشاره نزدیكان بوش بسیاری از رسانه های آمریكا از نقد و انتشار خبر درباره كتاب تازه او خودداری كرده اند و ازجمله « لاری كینگ » حاضر نشده است كه در برنامه اش در «سی ان ان» با او در زمینه تالیف تازه مصاحبه كند. بانو كلی كه خانواده اش عموما جمهوریخواه( حزب بوش ) هستند گفته است كه به اشاره بانو باربارا بوش ( مادر رئیس جمهوری فعلی ) كارهای او را از موزه ملی آمریكا برداشتند.
با این كه سخنگوی جورج بوش مندرجات كتاب را نادرست خوانده است ،اثر تازه بانو كلی كه دارای ۷۳۳ صفحه است ظرف شش روز اول توزیع در صدر جدول پر فروشترین كتابها قرار داشته است. بانو « كلی » گفته است كه در كتابش بی طرفی را رعایت كرده و تاریك و روشن های خانواده بوش ، هر دو ، را بیان داشته است تا افكار عمومی آگاه شود و درست قضاوت كند.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید