پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ / Thursday, 13 December, 2018

چگونه عادات مربوط به تناسب اندام خود را حفظ کنید


چگونه عادات مربوط به تناسب اندام خود را حفظ کنید
ورزش كردن می تواند به عنوان یكی از كارهای عادی و روزمره شما محسوب شود یا كاری باشد كه به نظر شما سخت و طاقت فرسا است، اما ما به شما پیشنهاد می كنیم كه سعی كنید با قرار دادن فرصتی برای ورزش آن را در برنامه روزمره خود بگنجانید.
میزان ورزش خود را تعیین كنید و ورزشی آرام و سبك را انتخاب كنید.
دو ساعت دویدن یا شركت در كلاس های ایروبیك در روز اول باعث تناسب اندام شما نمی شود. حتی اگر این ورزش تند و فعالیت های شدید باعث آسیب دیدگی شما نشود، باعث خستگی، جراحت و گاهی اوقات تنفر شما از ورزش می شود. ورزش های راحت را انتخاب كنید.
اگر می توانید مسافت منزل تا محل كار خود را پیاده طی كنیدو این پیاده روی آرام تنها نیم ساعت وقت شما را می گیرد، بهتر است این راه را انتخاب كنید تا این كه هر روز مجبور باشید در كلاس های ورزشی شركت كنید؛ قبل از این كه در كلاس ها و باشگاه های ورزشی شركت كنید در مورد آن و زمان مورد نیاز خود كاملاً فكر كنید اگر می توانید آن ورزش ها را در منزل انجام دهید، سعی كنید با انجام حركات ورزشی و نرمشی در منزل در زمان و پول خود صرفه جویی كنید.
● ورزش را در برنامه روزانه خود و اولویت قرار دهید
نداشتن وقت برای ورزش كردن فقط یك بهانه است تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد افراد ورزشكار و افرادی كه ورزش نمی كنند هر دو به یك اندازه اوقات فراغت دارند یعنی حدود ۲۴ ساعت در هفته. سعی كنید اوقات مشغول بودن خود را با میزان بیشتر ورزش افزایش دهید نه با فرار از آن.
به آن چیزی كه به دست می آورید توجه كنید
نمی توانید مزایای بدست آمده از ورزش را برای مدت طولانی ذخیره كنید. البته یك یا دو روز ورزش نكردن مشكلی ایجاد نمی كند، اما متوقف كردن آن به مدت طولانی می تواند شما را درست سر جای اولتان قرار دهد. حتماً ورزشكاران حرفه ای نیز اگر برای چند هفته ورزش نكنند مقداری از تناسب اندام خود را از دست می دهند.
● یك درجه تناسب اندام راحت و مناسب پیدا كنید
لازم نیست برای رسیدن به اهداف تناسب اندام ایده آل خود مدت زمان یا نوع ورزش خود را تغییر دهید و بر شدت آن بیفزایید، گاهی رسیدن به آن تناسب اندام خیلی كمتر از آن چیزی كه شما تصور می كنید احتیاج به تحرك و فعالیت دارد. در حقیقت افزایش زمان ورزش و نوع تحرك گاهی می تواند باعث آسیب رسیدن به بدن شما شود.
● عقب گردهای موقتی را بپذیرید
یك بیماری، یا یك آسیب دیدگی جزیی ممكن است برای مدتی باعث توقف برنامه ورزشی شما شود و چنانچه چند روز از برنامه ورزشی خود را از دست دادید بلافاصله پس از بهبود رژیم غذایی مناسبی را انتخاب كنید و از همانجایی كه برنامه خود را متوقف كردید، دوباره آغاز كنید. شاید مجبور باشید چند روز اول را كمی سخت تر كار كنید اما با اندازه گیری وزن خود دوباره به برنامه قبلی خود بازگردید.
باورزش فرصت های سلامتی برای خود ایجاد كنید
افراد سیگاری و افرادی كه دچار اضافه وزن هستند، بیشتر از بقیه افراد تمایل به ترك ورزش دارند. ولی اجازه دهید تا ورزش باعث ترك سیگار و ترك خوردن غذای ناسالم و پركالری در شما شود.
● در مسابقات شركت كنید
در رقابت های شنا، تنیس، گلف شركت كنید، زیرا شركت در مسابقات باعث می شود تا همواره به رژیم غذایی و تناسب اندام خود دقت كنید و توجه داشته باشید.
● به خود جایزه دهید
رسیدن به تناسب اندام و ثابت باقی ماندن كار بزرگ و پرزحمتی است. بنابراین برای تشویق خود، برای خود لباس های نو بخرید یا مسافرتی تفریحی ترتیب دهید.

منبع : روزنامه ایران

مطالب مرتبط

راه حلی برای چاق شدن

راه حلی برای چاق شدن
یك كارشناس تغذیه گفت: مصرف آجیل و دانه‌های روغنی در افزایش وزن موثر است. دكتر "مریم صفایی"می‌گوید: دررژیم‌های چاقی باید مصرف چربی و موادغذایی پركالری افزایش یابد.
وی اظهارداشت: بر این اساس، از مصرف غذاهای آب پز و كبابی دررژیم‌های چاقی باید تا حدممكن پرهیز شود.
وی افزود: پخت غذا به‌صورت آب پز سبب انتقال چربی ودیگرمواد موردنیاز بدن، به آب غذا شده و مانع رسیدن آن به بدن می‌شود.
وی تاكیدكرد: افراد لاغر درطول رژیم غذایی باید دیرتر شام خورده‌و نیز زودتر به رختخواب بروند.
این كارشناس تغذیه گفت: افرادلاغر در رژیم‌های غذایی چاقی باید مایعات را در آخر وعده‌غذایی استفاده‌كرده و از مصرف آن قبل از غذا و در حین وعده غذایی به دلیل پرشدن حجم معده، پرهیز كنند.
صفایی افزود: مصرف سالاد و سوپ هم بایدپس ازوعده‌اصلی غذایی مصرف شود.
وی خاطرنشان كرد: در رژیم‌های چاقی، صبحانه‌نیزباید دیرتر ازوقت معمول و حداقل با رعایت فاصله زمانی دو ساعت پس از بیدار شدن، خورده شود.
وی اظهارداشت: در رژیم‌های چاقی، توصیه نمی‌شود كه فرد فقط بخورد زیرا خوردن مهم نیست بلكه داشتن یك برنامه صحیح غذایی، رعایت فواصل غذایی و فواصل خواب و غذا از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی تاكید كرد: قبل از شروع رژیم چاقی انجام آزمایش خون برای اطمینان از سلامت فرد اولین گام محسوب می‌شود چرا كه لاغری در برخی موارد می‌تواند ریشه در ابتلای فرد به‌برخی بیماری‌ها همچون پركاری غده‌تیروئید داشته باشد.
وی افزود: رژیم چاقی نباید به صورت عادات غذایی در فرد باقی بماند بلكه پس از رسیدن به وزن ایده‌آل باید قطع شود، زیرا مصرف غذاهای پركالری از جمله غذاهای پرچرب در درازمدت ممكن است عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

وبگردی
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان! - «شباهت عجیب علی الهام استاد هوا فضا در دانشگاهی در آلمان به غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور سابق!
شبهای داغ مدیترانه !
شبهای داغ مدیترانه ! - «حسن کردمیهن» متهم آمریت حمله به سفارت عربستان به تازگی در کرج، مرکز استان البرز، رستوران راه انداخته است.
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر - سید احمد خمینی، نتیجه امام خمینی که چند هفته پیش با ازدواجش خبرساز شده بود، بار دیگر با انتشار عکسی از او و همسرش در حین سوارکاری حساسیت نسبت به خود را برانگیخته است و باعث تحریک مخاطبان و کاربران در فضای مجازی شده است.
رفتار عجیب دو نفر از همراهان رئیس جمهور در زمان سخنرانی!
رفتار عجیب دو نفر از همراهان رئیس جمهور در زمان سخنرانی! - دو نفر از کسانی که همراه رئیس جمهور در سمنان حضور داشتند در هنگام سخنرانی روحانی رفتار غیر معمولی از خود نشان میدادند.
اظهارات جنجالی دو بازیگر زن درمورد فساد شدید در سینما
اظهارات جنجالی دو بازیگر زن درمورد فساد شدید در سینما - ظهارات جنجالی لیلا بوشهری و شقایق دلشاد درباره فساد در سینما: چرا دایرکت میدم فالو نمیکنید؟ ساعت یک شب چرا باید زوایای صورت منو ببینن؟
بخشی دیده نشده از رفتار سخیف مجری تلویزیون با فراستی!
بخشی دیده نشده از رفتار سخیف مجری تلویزیون با فراستی! - بخشی دیگر از برنامه «من و شما» با حضور مسعود فراستی و برخورد توهین آمیز مجری رسانه ملی را می بینید که در رسانه ها باز نشر نشد.
خلاصه داستان و بازیگران سریال بانوی عمارت +تصاویر
خلاصه داستان و بازیگران سریال بانوی عمارت +تصاویر - مریم مومن متولد دهه 70 می باشد و حضورش در بانوی عمارت اولین تجربه بازیگری است و به واسطه این سریال وارد دنیای بازیگری شده است . او در کلاس های تئاتر فعالیت داشته است .
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است !
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است ! - پس از اولین گفت وگوی رسمی میترا استاد (نجفی) و تایید ازدواجش با محمدعلی نجفی، حالا شهردار سابق، در نخستین واکنش به جنجال ها، عکس تازه ای از خود و میترا استاد در اینستاگرامش منتشر کرده است.
تصاویری از لحظه ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه
تصاویری از لحظه ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه - گروه تروریستی جیش العدل نخستین تصاویر از حمله به پاسگاه مرزی در میرجاوه ۱۴ مهر امسال را منتشر کرد؛
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران - سه نفر کنار هم حوالی میدان مادر ایستاده‌اند. زنی قد بلند که موهایش زمینه نسکافه‌ای دارد به هر ماشینی که بلندتر بوق می‌زند نزدیک می‌شود و قیمت را آرام و به سرعت بیان می‌کند. او می‌گوید: «... صد هزار تومان، تو ماشین ۷۰ هزار تومان، گروپ ۳۰۰ هزار تومان و جا هم داریم»، جملات کوتاه و بی‌تفاوت بیان می‌شود. جلوتر دختر کم سن و سالی که شاید ۱۶ سال هم نداشته باشد، ایستاده و از سرما نوک بینی‌اش قرمز شده است، با…
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»!
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»! - روز پنجشنبه تصویری در فضای مجازی منتشر شد که قابل تامل بود. زهرا تخشید نوه آیت‌ا... یزدی است که با انتشار تصویری که از دانشگاهش در نیویورک منتشر کرده بود، نوشت: «عکسی که دیروز عصر از دانشگاهم گرفتم با چراغ‌های همیشه روشنش».