چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

کفش و کیفتان شما را لو می‌دهد


کفش و کیفتان شما را لو می‌دهد
تا به‌ حال‌ دقت‌ كرده‌اید كه‌ كفش‌ و كیف‌ و ماشین‌ و موبایل‌ و آدم‌ها شخصیت‌هایی‌ منحصر به‌ فرد و اتفاقا شبیه‌ به‌ صاحبشان‌ دارند؟ نه‌، صبر كنید ما برداشت‌ شخصی‌ را جایگزین‌ تجربیات‌ روانشناسی‌ نمی‌كنیم‌ فقط‌ به‌ شما پند می‌دهیم‌ كه‌ در نگاه‌ اول‌ بتوانید آدم‌های‌ روبرویتان‌ را بشناسید تا ارتباطتان‌ را برپایه‌ و اساس‌ درستی‌ پایه‌ریزی‌ كنید.
۱. آدم‌هایی‌ كه‌ كفش‌های‌ راحت‌ و كیف‌های‌ نرم‌ استفاده‌ می‌كنند از نقطه‌نظر ارتباطی‌ آدم‌هایی‌ فاقد خودخواهی‌ و خودبزرگ‌بینی‌ هستند، آنها می‌خواهند راحت‌ باشند و راحت‌ هم‌ ارتباط‌ برقرار كنند. هرچند گاهی‌ همین‌ آدم‌ها در اتفاق‌های‌ بزرگ‌ زندگی‌ مثل‌ ازدواج‌ باعث‌ دردسر اطرافیان‌ می‌شوند چون‌ علاقه‌یی‌ به‌ شرط‌ و شروط‌ها و تزیینات‌ قدیمی‌ ندارند.
۲. آدم‌هایی‌ كه‌ كفش‌های‌ شسته‌ و رفته‌ با طراحی‌ خشك‌ و كیف‌هایی‌ سنگین‌ و چهارگوش‌ انتخاب‌ می‌كنند، سعی‌ دارند شما و خودشان‌ را در چارچوبی‌ كه‌ ارتباطاتشان‌ را در آن‌ گنجانیده‌اند، محدود كنند. این‌ آدم‌ها سعی‌ می‌كنند از نظر ظاهری‌ مقتدر و با شخصیت‌ به‌ نظر بیایند و به‌ همین‌ دلیل‌ همیشه‌ در ارتباط‌ با آنها یك‌ نوع‌ عدم‌ دوستی‌ صادقانه‌ احساس‌ خواهید كرد.
۳. آدم‌هایی‌ كه‌ دایم‌ كفش‌ و كیف‌ عوض‌ می‌كنند، سعی‌ دارند چیزی‌ را در پس‌ ظاهر مردم‌پسند خود پنهان‌ كنند، حواستان‌ باشد این‌ آدم‌ها در عین‌ خوش‌ظاهری‌ غیرقابل‌ اعتمادند.
۴. كفش‌های‌ خاكی‌، كیف‌هایی‌ با قفل‌ شكسته‌ و نخ‌های‌ در رفته‌ نشانه‌ خاكی‌ بودن‌ یا بی‌توجهی‌ به‌ جریان‌ مد دنیا نیست‌، بلكه‌ نشانه‌ عدم‌ توازن‌ شخصیت‌، نداشتن‌ اعتماد به‌نفس‌ و بی‌توجهی‌ به‌ اطرافیان‌ است‌.
۵. از آدم‌هایی‌ كه‌ فقط‌ كیف‌های‌ مدل‌ بالا و كفش‌های‌ مارك‌دار می‌پوشند باید یك‌ سوال‌ را پرسید، می‌خواهید مردم‌ فكر كنند شما به‌ سرووضعتان‌ فكر می‌كنید؟
۶. حواستان‌ باشد كیف‌های‌ گرد و نرم‌ نشانه‌ شخصیت‌های‌ قابل‌ انعطاف‌ و كیف‌های‌ خشك‌ و قفل‌دار نشانه‌ سختی‌ شناسه‌های‌ شخصیتی‌ فرد در مواجهه‌ با افراد است‌.
۷. درباره‌ كفش‌ زیاد گفته‌ایم‌ اما ارتباط‌ كفش‌ و كیف‌ مثل‌ ارتباط‌ دو خط‌ موازی‌ است‌ هرچند زیاد به‌ هم‌ مربوط‌ نیستند، اما یك‌ راه‌ را به‌ ما نشان‌ می‌دهند.
۸. تا به‌ حال‌ كیف‌ها و كفش‌های‌ آدم‌ها را از رنگ‌هایشان‌ روانشناسی‌ كرده‌اید؟ نكته‌ جالب‌ توجه‌ اینجاست‌ كه‌ در جامعه‌ ما هرچند رنگ‌ها زیاد متنوع‌ نیستند اما بالاخره‌ رنگ‌های‌ روشن‌ نشانه‌ شادی‌ درونی‌ و رنگ‌های‌ تیره‌ نشانه‌ یكنواختی‌ زندگی‌اند، هرچند رنگ‌هایی‌ مثل‌ قرمز و زرد و صورتی‌ برای‌ كیف‌ و كفش‌ نشانه‌ صاحبانی‌ هستند كه‌ راهی‌ برای‌ ارتباط‌ جمعی‌ ندارند و تنها از طریق‌ كیفشان‌ دیده‌ می‌شوند.
۹. حواستان‌ باشد نوجوان‌ها باید كیف‌ها و كفش‌های‌ رنگی‌ داشته‌ باشند، چون‌ در سنین‌ نوجوانی‌ هنوز روابط‌ اجتماعی‌ قوی‌ و محكم‌ و ساختار ذهنی‌ درست‌ و منطقی‌ و علم‌ به‌ سخنوری‌ ندارند كه‌ بتوانند در جمعی‌ با تكیه‌ بر آنها خودشان‌ را نشان‌ دهند.
۱۰. البته‌ بعضی‌ها هم‌ نوجوان‌ می‌مانند!

شرمین‌ نادری‌
منبع : روزنامه اعتماد


همچنین مشاهده کنید