جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

چگونه می‌توان قبل از یک قرار ملاقات مهم آرامش داشت؟


چگونه می‌توان قبل از یک قرار ملاقات مهم آرامش داشت؟
شاید از اخرین قرار ملاقات شما مدت زمان زیادی می‌گذرد و به همین دلیل اعتمادبه‌نفس کافی برای یک دیدار مهم را ندارید و عصبی هستید. یا شاید خاطره خوشی از قرار ملاقات قبلی خود ندارید و فکر می‌کنید که این قرار ملاقات هم به‌خوبی به پایان نمی‌رسد. اضطراب قبل از قرار ملاقات امری است طبیعی اما باید بر آن غلبه کرد.
بهترین کار آرام کردن خود قبل از ملاقات است به‌طور حتم گفتن این جمله آسان‌تر از انجام دادن آن است. اما این هشت روش قبل از ملاقات آرامش عمیقی به شما می‌دهد.
۱. چشم‌هایتان را ببندید: به نفس کشیدن خود دقت کرده و تمرکز کنید.
۲. آواز بخوانید: با صدای بلند آواز بخوانید، شاید این‌کار در حیط اداری و خارج از خانه مناسب نباشد اما در منزل و ماشین به‌خصوص زمانی که نگران نگاه‌های عجیب و غریب افراد هستید بسیار آرامش‌بخش است.
۳. بدن خود را بکشید: بایستید و پاهای خود را کمی از هم باز کنید نفس عمیقی بکشید و روی پنجه پاهای خود بایستید و سر انگشتان دست را به طرف سقف بکشید تا جائی که می‌توانید در این حالت بمانید با آرامی دست‌ها و نفس خود را ازاد کنیدو پاشنه پا را روی زمین قرار دهید.
۴. پیاده‌روی کنید: حتی اگر این پیاده‌روی بسیار مختصر در خانه و یا اطراف منزل و یا محیط کار باشد هم مفید است.
۵. بدنتان را ماساژ دهید: ماساژ پا و یا دست برای کسب آرامش مفید است با کرم و یا لوسیون دست و پاهایتان را ماساژ دهید.
۶. با کودک درونتان ارتباط برقرار کنید:
خیلی اوقات حرکت کودکان و بازی‌های آنها باعث آرامش می‌شود.
۷. خلوتی برای خود فراهم نمائید: سعی کنید در این خلوت ناراحت و عصبانی شوید متوجه خواهید شد که با این عصبانیت نمی‌توانید کاری انجام دهید و ادامه این وضع برای شما غیرممکن است. تا زمانی‌که عصبانیت خود را کنترل نکرده‌اید بیرون نروید قانون طلائی را به یاد داشته باشید که اضطراب و عصبانیت امری است طبیعی اما آشکار کردن آن در مقابل دیگران اصلاً صحیح نیست.
۸. داستان بخوانید: همه افراد باور دارند که داستان خواندن راه بسیار مناسبی برای فرار از اتفاقات روزانه زندگی است. هیچ چیز آرامش‌بخش‌تر از این نیست که از زندگی خود بیرون بیائید و وارد زندگی شخصیت‌های داستان شوید.

آیلای خرمی‌نژاد
منبع : مجله موفقیت


همچنین مشاهده کنید