چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

دردسری که تغییر جنسیت پسر همینگوی پس از مرگش ایجاد کرد (در این روز ۴ اکتبر)


اختلاف هشت نوه «ارنست همینگوی» داستان نگار نامدار كه در ۱۹۶۱ خودكشی كرد با نامادری شان بر سر هفت میلیون و پانصد هزار دلار ماترك پدر ماجرایی است بی سابقه و شنیدنی كه ۴ اكتبر ۲۰۰۳ در حاشیه یك دادگاه در ایالت فلوریدای آمریكا فیصله یافت.
گریگوری پسر همینگوی كه دو سال پیش در ۶۹ سالگی در گذشت با داشتن هشت فرزند در سال ۱۹۹۳ با زنی به نام «آیدا» ازدواج كرد. وی نزدیك به سه سال بعد در ۶۳ سالگی تصمیم به تغییر جنسیت گرفت و با یك عمل جراحی زن شد و نام خود را به «گلوریا» تغییر داد.
گریگوری در آستانه عمل جراحی «آیدا» را كه با این كار مخالف بود طلاق گفت ولی در سال ۱۹۹۷ دوباره با او ازدواج كرد و چون تغییر جنسیت خود را به ثبت نرسانده بود، امر تجدید ازدواج بامانع برخورد نكرد.
پس از در گذشت «گریگوری یا گلوریا»، آیدا طبق قانون فلوریدا مدعی نیمی از ماترك شوهر شد كه هشت فرزند گریگوری به دادگاه دادخواست دادند كه تجدید ازدواج پدرشان كه زن شده بود باطل است؛ زیرا طبق قانون فلوریدا دو زن نمی توانند با هم ازدواج كنند.
مشكل در اینجا بود كه متوفا تغییر جنسیت خود را رسمیت نداده بود برای تغییر نام اقدام نكرده بود و بر قاضی روشن نبود كه بالاخره وی مرد بوده است یا زن؟. این مرافعه بالاخره چهارم اكتبر ۲۰۰۳ با سازش نامادری و هشت فرزند گریگوری در خارج ازدادگاه حل شد.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید