جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

از دکتر اینترنت بپرسید: مدیریت پروژه منبع باز


از دکتر اینترنت بپرسید: مدیریت پروژه منبع باز
●فرامینگهام- ما به دنبال ابزار مدیریت پروژه تحت وب open source یا ارزان قیمت هستیم. مهمترین خصوصیتی که ما نیاز داریم، یک سیستم زمان‌بندی درست است که با کاربران گروه‌های توزیع شده که پلات‌فرم email را به اشتراک نگذاشته‌اند، کار کند. ما نوع عملکردی که Outlook برای تقویمها و کارها در محیط Exchange فراهم می‌کند را می‌خواهیم اما بدون اینکه همه مستلزم استفاده از Outlook و Exchange باشند.
ابزارهای مدیریت پروژه و همکاری گروهی رایگان و ارزان قیمت مختلفی وجود دارند. از دروازه‌های مدیریت پروژه با ویژگی‌های فراوان گرفته تا دنبال کنندگان وظایف ساده یا کیت‌های ابزار نرم‌افزاری که اطلاعات و فایلهای دیتا را میان فرمتهای باز و Microsoft Project تبادل می‌کنند. به نظر می‌رسد که بعضی از سیستمهای عادی مدیریت محتوا، ویژگی زمان بندی را به منظور رفع نیازهای شما فراهم آورده‌اند.
DotProject یک برنامه کاربردی تحت وب PHP/MySQL می‌باشد که ابزارهای مدیریت پروژه، پیگیری وظایف و زمان بندی را شامل می‌شود. نصب آسان تحت وب، تنها نیازمند یک پایگاه داده MySQL و یک کاربر با مجوز ساختن پایگاه داده می‌باشد. Tutos همانند dotProject است اما نصب آن کمی مشکلتر می‌باشد و پایه مستندات کاملتری دارد. Trac جذاب است زیرا بر اساس wiki می‌باشد و برای گروه‌های کاری مختلف و توزیع شده قابل تغییر می‌باشد.
نویسنده Steve Blass
Network World
مترجم:‌آرش فریدونی
منبع : کامپیوتر


همچنین مشاهده کنید