چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

برخی دیگر از رویدادهای ۱۸ اکتبر


● ۶۷۸: دومین تلاش بنی امیه برای تصرف قسطنطنیه (استانبول) نیز با عدم موفقیت رو به رو شد.
● ۱۸۶۷: آلاسكا كه توسط دولت آمریكا از دولت روسیه خریداری شده بود رسما به مالكیت آن دولت درآمد و به این مناسبت ۱۸ اكتبر «روز آلاسكا» اعلام شده كه هر سال مراسم آن در آمریكا برگزار می شود.
● ۱۸۹۲: نخستین سرویس تلفنی بازرگانی راه دور میان نیویورك و واشنگتن آغاز بكار كرد
● ۱۸۹۸: جزیره پورتوریكو كه تا یک روز پیش از این، یكی از مهاجرنشین های قدیمی اسپانیا در قاره آمریكا بود به تصرف نیروهای ایالات متحده (دولت واشنگتن) درآمد و یك منطقه از این كشور اعلام شد.
● ۱۹۰۸: لژیك منطقه آزاد كنگو را هم ضمیمه مستعمره آفریقایی خود كرد!.
● ۱۹۱۲: جنگ اول بالكان آغاز شد
● ۱۹۴۴: نیروهای ارتش سرخ ( شوروی ) در تعقیب ارتش آلمان وارد چك اسلواكی شدند
● ۱۹۴۴: به دستور هیتلر در سراسر آلمان یك نیروی میلیشیا به منظور حفظ آرامش و نظم مناطق مسكونی و احتمالا مقابله با عوامل مسلح خارجی و چتربازان متفقین به وجود آمد.
● ۱۹۶۰: دولت امریكا تصمیم به محاصره كامل اقتصادی كوبا گرفت كه از ۱۹ اكتبر (روز بعد) به اجرا در آمده و تا به امروز (سال ۲۰۰۵) ادامه دارد.
● ۱۹۶۷: «ونرا ـ ۴» سفینه شوروی به ونوس رسید و نخستین دستگاه ساخت بشر شد كه از نزدیك از این ستاره مظهر زیبایی اطلاعات به زمین مخابره كرد.
● ۱۹۸۹: «اریك هونكرEric Honecker» رهبر آلمان شرقی كه نمی توانست بیش از آن در برابر سیاست های گورباچف در سازش با غرب ایستادگی كند از سمت خود كناره گیری كرد و بعدا به كشور شیلی رفت و در آنجا درگذشت. او بارها گفته بود كه سیاست های گورباچف اشتباه محض است و دستاوردهای یك قرن سوسیالیسم را بر باد خواهد داد.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید