شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

۳۰ مهر ـ ۲۲ اکتبر ـ گزارش هایی درباره امور اداری در ایران امروز


● نقل ۳ خبر ویژه از روزنامه كیهان ۲۸ مهرماه۱۳۸۴:
مدیر بركنار شده حراست، هفت تیر كشید! ـ اجاره ۲۳ میلیون تومانی! ـ تلاش برای استاندار كردن یك فرد مدیر بركنار شده حراست سازمان ... در اقدامی كم سابقه، به اسلحه كشی و تیراندازی در محل حراست این سازمان پرداخت.
«عبدالرضا- ل» برادر زن یكی از وزیران سابق كه با تغییر و تحولات جاری دولت كنار گذارده شده است، پس از آن كه از بركناری خود با خبر شد ضمن حضور در محل اداره حراست سازمان مربوط، به عربده كشی پرداخت و فریاد زد: «هیچ كس نمی تواند من را عوض بكند، می كشم هر كس كه بخواهد چنین را كاری بكند»!.
گزارش شاهدان ماجرا حاكی است كه وی ضمن زیر پا گذاشتن حرمت ماه مبارك رمضان و سیگار كشیدن كه لابد از عصبانیت وی بوده!، اقدام به تیراندازی كرده است. گفته می شود كه این فرد برخی تخلفات مالی و اداری هم داشته و عضو هیئت مدیره چند شركت است. مسئولان وزارت ... درصدد شكایت كیفری (اعلام جرم) علیه او هستند.
به دنبال اعتراض جمعی از پرسنل این سازمان نسبت به انتقال ساختمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به آپارتمان های مسكونی واقع در خیابان پاسداران (بالای شهر) كه اجاره آن در ماه ۲۳ میلیون تومان است، پیگیری های به عمل آمده مشخص كرد این مبلغ قرار است از محل درآمدهای این سازمان كه صرفاً برای تأمین هزینه های عمرانی و احیای بافت های تاریخی در نظر گرفته شده، تامین و پرداخت شود.
این در حالی است كه براساس مصوبه هیئت دولت و تأكید رئیس جمهوری سازمان ها و وزارتخانه ها باید هزینه تشریفات خود را حذف كرده و در عین حال هزینه های جاری را نیز كاهش دهند.
جریان انتخاباتی (دستگاه تبلیغات) رقیب دكتر احمدی نژاد، به رغم مخالفت رئیس جمهور با انتصاب فرد با روحیه ای مغایر با گرایشهای مردمی خود به عنوان استاندار یك استان شمالی، از روز گذشته (اواخر هفته منتهی به ۲۹ مهر ماه ۸۴) وزارت كشور را تحت فشار شدید قرار داده اند تا آن شخص را به جلسه هیئت دولت حاضر كند و وزیران را اصطلاحاً در مقابل كار انجام شده قرار دهد. این شخص كه دارای مشی مدیریتی و معیشی ناسازگار با روحیات مردمی احمدی نژاد است، به علت داشتن مناسبات خاص با برخی چهره های سرشناس دو جناح عمده كشور، از حمایت های وسیع این افراد برخوردار است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید