پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

زن متولد آذر


می توان گفت زن متولد آذر ماه اهل منطق و واقعیات، مهمان دوست، بی ریا و پول خرج كن و بی نظم و انضباط، راست گو اما بدزبان و درشت گو است.اگر حسود و بدكینه هستید، هرگز با دختر متولد آذر ازدواج نكنید.شاید بهترین توصیف زن متولد آذر این باشد كه بگوییم او زنی نیست كه انتظار داشته باشید مطابق میل شما حرف بزند و چه بسا كه گاه و بیگاه از لحن نیشدار او آزرده خاطر می شوید و در مقابل هر چند گاه یكبار آنچنان جملات زیبا و دل انگیز از دهان او خارج می شود كه شما با شنیدن این جملات، روزگار را به خوشی طی خواهید كرد.
زبان زن متولد آذر نیشدار و پركنایه است اما قلبش پاك و صمیمی و بی ریا است. زن متولد آذر دنیا را درست به همان صورتی كه هست می بیند و در دیدگاه زندگی اهل واقعیت و منطق است. به ندرت اتفاق می افتد كه زنی مانند یك متولد ماه آذر وقایع و رویدادهای زندگی را چنان دقیق و مستدل و منطقی توجیه كند و از خوبیها برای خوشبین شدن به آینده بهره گیری نماید و بدی ها را هم به عنوان یك واقعیت غیر قابل انكار بپذیرد.قاطعیت او در گفتارش خیلی زود نظر شما را جلب می كند، اگر روزی به شما گفت پولی كه برای مخارج خانه می دهید دیگر كافی نیست و باید مقداری به آن بیفزایید، یقین داشته باشید كه راست می گوید. اما به طور مسلم می توان انتظار داشت كه او پس از درخواست اضافه خرج بلافاصله اضافه می كند كه اما لازم نیست كه با جان كندن سعی كنی پولدار شوی چون پول زیاد انسان را خودخواه می كند. این زن هرگز به شما دروغ نخواهد گفت و در این كار آنچنان تعصبی از خود نشان می دهد كه شما گاهی آرزو می كنید ای كاش گاهی دروغ می گفت ولی زبانی این چنین تلخ و درشت گو نداشت.
زن كماندار شدیدا عاشق استدلال و خود مختاری است و به همین دلیل اغلب اوقات زندگی مجردی را بر ازدواج ترجیح می دهد. وقتی هم كه دختر خانه است، با بقیه اعضای خانواده زیاد گفتگو نمی كند و به این دلیل معمولا رابطه ای سرد و مجزا با بقیه دارد، عاشق مسافرت است و از هر موقعیتی برای انجام این كار استفاده می كند، و اگر نتواند به مسافرت برود، ناآرامی خویش را با رفتن به سینما و گردش با دوستان ارضا می كند.اگر می خواهید با همسر متولد آذر خود زندگی آرامی داشته باشید، هرگز به وی دستور ندهید كه چنین و چنان بکن، بلكه خواسته های خویش را در قالب جملاتی كه جنبه درخواست دارند بیان نمایید و یقین داشته باشید كه هرگز با خواسته ای انجام نشده مواجه نخواهید شد.
او اگر چه مثل هر زن دیگری مایل است كه تحت الحمایه باشد، اما از دستور شنیدن و فرمان بردن سخت بیزار است. شما می توانید از پدر و مادر وی سؤال كنید، آنها هم به شما خواهند گفت كه از كودكی این چنین بوده است.در این زمینه نكته ظریفی وجود دارد كه ذكر آن ضروری است و آن این است كه اگر چه نمی خواهد كسی، مخصوصا در مقابل دیگران برای او « آقا بالاسری» بكند اما وقتی دیدید و احساس كردید كه دارد ثابت قدمی شما را آزمایش می كند، چه او خیلی بیشتر از آنچه كه از دستور شنیدن بیزار است، از مردی كه ضعیف نشان می دهد تنفر دارد، به این دلیل اگر روزی دیدید كه پرچم استقلال را بیش از حد برافراشته، او را سر جای خودش بنشاند.
زن متولد آذر كسی نیست كه حاضر باشد به خاطر هیچ مردی تك روی خود را كنار بگذارد اما در عین حال خواهان آن است كه شوهرش همیشه او را یك دختر هفده هیجده ساله تصور كند.یكی از اشتباهاتی كه از زن متولد آذر در سال های قبل از ازدواج سر می زند این است كه دوستی و عشق را به شدت با هم مخلوط می كند و این امر موجب پیدایش نوعی سرگردانی در قضاوت اطافیان نسبت به او می گردد. اگر شما از زمره مردانی هستید كه طالب یك زن كاملا محجوب و پر از شرم و آرزو می باشید، بهتر است از همین الان به فكر زن دیگری، كه متولد آذر نباشد باشید، چه دختری كه در ماه آذر متولد شده است، تفاوت چنانی بین مرد و زن احساس نمی كند.
او زن تو سری خور نیست و از ابتدای بلوغ و جوانی بهره وری از شادی های زندگی را حق خود می داند و به عشق با چشمی شاعرانه نگاه می كند كه لازمه یك زندگی گرم و پر حرارت است.چه دختر باشد و چه زن شوهردار، شیوه تلخ و شیرین سخن گفتن او اغلب موجب بروز سوء تفاهمات و گفت و گوهایی می گردد كه ممكن است به جاهای تاریك هم بكشد، و شما می بینید كه او با یك روحیه بسیار قوی با یك چنین رویدادهایی مواجه می گردد تا جایی كه امر به شما و دیگران مشتبه می شود كه آیا حرف های دیروز او، موجب برپا شدن این بگو مگوها گردیده است، جدی بوده یا شوخی؟
یك چنین عكس العملی خاص كسانی است كه بزرگترین سیاره منظومه شمسی یعنی مشتری حاكم بر رفتار و كردار آنهاست.درشت گویی او نباید سبب شود كه شما تصور كنید كه اهل دعوا و مرافعه است، او نیز به اندازه هر زن دیگری، از ایجاد دلخوری ها و نزاع های خانودگی بیزار است. از خود می پرسد كه چرا « درشت گویی» و بد زبانی او موجب بروز این اوقات تلخی ها شده است. البته او هرگز نمی تواند دلیل اصلی این پرخاش های زبانی را پیدا كند زیرا كه طبیعت و نهاد غیر ارادی او طراح این رفتار تند و خشن است. از آنجا كه در زندگی كمال صداقت را دارد، از اینكه مورد شك و تردید قرار بگیرد، به شدت ناراحت و عصبانی می شود. اگر او را پای تلفن مشغول صحبت دیدید و گفت كه طرف صحبت مردی است كه برایش گرفتاری پیش آمده است، فورا نپرسید این مرد كیست و چه رابطه ای با او دارد..
همین دو جمله می تواند طوفان وحشتناكی به پا كند زیرا این« مرد» ممكن است برادر شما یا برادر خودش بوده باشد. او نه تنها خود را مكلف به دادن توضیح حس نمی كند، ‌بلكه معتقد است كه شما « باید» به او اعتماد كامل داشته باشید زیرا او « واقعا» در زندگی با شما رك و راست و صادق است و هرگز اهل فریب و توطئه و خیانت نیست.قبل از نشستن بر سر سفره عقد زندگی را بسیار سرسری می گیرد، و به این دلیل از بین پسرهایی كه در اطراف او هستند، هیچكدام نمی توانند تصمیم بگیرند و برای خواستگاری قدم پیش بگذارند. رفتار او با همه یكسان و تا حدودی سطحی و دور از جنبه های جدی است. روی هم رفته تاكتیك شوهریابی دختر متولد آذر زیركانه نیست و این ضعف حتی در آیین دوست یابی او نیز به چشم می خورد. به همین جهت دختر متولد آذر شانس بی شوهر ماندیشان زیاد است مگر انكه اطرافیان به او كمك كنند و موجبات سر سفره عقد نشستن را برایش فراهم كنند.
یك دیگر از علل بی شوهر ماندن این دختر این است كه همانند مرد متولد این ماه، اندكی از ازدواج واهمه دارد، و به این دلیل اگر واقعا یك چنین دختری را دوست دارید و می خواهید او را وادار به قبول همسری خود كنید، باید طبق یك نقشه زیركانه از زندگی زناشویی و زیبایی های آن یك تصویر دوست داشتنی به وی نشان بدهید و ترس های او را از میان بردارید.زن متولد آذر عاشق ورزش و این قبیل كارها است. از آنجا كه بین خود و پسرها كوچكترین تفاوتی احساس نمی كند، و مثل آنها لباس می پوشد و حركات و رفتاری مشابه ایشان دارد، گاه این توهم برای شما به وجود می آید كه آیا پس از ازدواج می تواند در قالب یك زن خانه دار قرار بگیرد یا نه؟
برای او دنیا به این صورت است كه اگر پسری می تواند یك هفته به ییلاق برود و چادر بزند و یا ساعت دو بعد از نصف شب به منزل برگردد، هیچ دلیلی ندارد كه او هم نتواند این كارها را بكند و یقینا برود و چادر بزند و یا ساعت دو بعد از نصف شب به منزل برگردد، هیچ دلیلی ندارد كه او هم نتواند این كارها را بكند و یقینا یك چنین اعمالی دلیل بر انحراف اخلاقی او محسوب نمیگردد و نباید پشت سر او غیبت و پچ پچ راه انداخت كه مثلا هوسباز است. طبیعی است یك چنین طرز تفكری از جانب یك دختر با آنچه جامعه قبول دارد، مغایر می باشد، اما او كسی نیست كه طرز قضاوت جامعه برایش خیلی اهمیت داشته باشد. او تحت تأثیر ستاره مشتری از استقلال و آزادی های خود حداكثر استفاده را می كند و به حرف مردم چندان توجهی ندارد.به رغم داشتن یك چنین رفتار و طرز تفكری، قلب زن متولد آذر درست شبیه به قلب یك كودك ساده و صمیمی است.
وقتی پای دل به میان می آید، دیگر از هوشمندی و منطق در رفتار او اثری به چشم نمی خودرد. پس مغز او متفكر و منطقی است، قلبش بی دفاع و احساساتی و زود تسلیم است.به همین دلیل در زندگی او ماجراهای عاشقانه و شكست خورده بسیار می توان یافت و باز به همین دلیل بسیارند دختران متولد آذر كه سریعا فریب چرب زبانی های مردان گرگ صفت را خورده اند و از این بابت قلبی شكسته و فریب خورده دارند.زن متولد آذر بسیار خوش اشتها است و علاقه ای خاص به غذاهای خوب دارد. كما اینكه وقتی به مسافرت می رود، همیشه سعی می كند بلیط درجه یك مسافرت بخرد. به پول، به خاطر خود آن،‌ علاقه ای نشان نمی دهد و آن را وسیله رفاه زندگی می داند و به این ترتیب اغلب مردانی كه با دختر متولد آذر ازدواج می كنند، مجبور هستند مدتی از وقت خود را صرف این بكنند كه به وی یاد بدهند پول چه ارزشی دارد و چگونه باید آن را خرج كند.
با توجه به این امر اگر می خواهید با یك چنین دختری ازدواج كنید و جنبه حسابداری و رسیدگی به دخل و خرج را هیچگاه به عهده او محول نكنید.در بین ستارگان سینما و هنر پیشگان تأتر، درصد متولدین آذر از همه بیشتر است زیرا برای بسیاری از زنان كماندار نور پروژكتورهای فیلم برداری درخشنده تر از برق هر نوع جواهری، و صدای كف زدن های تماشاچیان دل انگیزتر از هر نوع زمزمه عاشقانه ای است، پس تعجب نكنید اگر او كار هنری خود را حتی به زندگی زناشوئی ترجیح دهد.چنین زنی بیشتر اهل شكار افتخارات و شهرت است تا اهل شكار پول و مادیات و از نظر خانه داری و انجام كارهای منزل باید گفت كه خدا به شما صبر جمیل عطا كند. زنی كه در ماه آذر متولد شده است، اصولا با این قبیل كارها میانه خوشی ندارد و به قول معروف وقتی به فكر جمع كردن رختخواب می افتد، بلافاصله به خود می گوید چه فایده دارد، چند ساعت دیگر باید آن را پهن كنم،‌پس چرا اصلا جمعش كنم.
داشتن یك چنین خصوصیاتی بالطبع موجب آن می شود كه كودكان او خیلی خوب به انجام دادن كارهای منزل وارد بشوند زیرا برغم یك چنین تنبلی از درهم برهمی و كثافت خوشش نمی آید و چون خودش حوصله جمع و جور كردن و تمیز كردن خانه را ندارد، بچه ها و آقا را به كار خانه داری وادار می كند.در مورد آشپزی هم وضع او فرق زیادی با خانه داری ندارد. حقیقت این است كه در این مورد نمی توان یك حكم كلی صادر كرد. اگر امروز غذایی را كه جلوی شما می گذارد، واقعا لذیذ است، هیچ دلیل نمی شود كه فردا یا پس فردا هم دست پختش خوردنی باشد.از زبان تند و تیز او به هیچ وجه غافل نشوید. اگر ناراحت و عصبانی بشود، مطالبی را بر زبان می آورد كه مو بر اندام شما راست خواهد شد.
اما این را هم بگویم كه منظور واقعی او همان چیزی نیست كه بر زبان می آورد و به قول معروف حتی قبل از آنكه حرفش تمام بشود، آن را فراموش می كند و به این دلیل انتقام جویی بعدی شما به كلی برایش بدوی مفهوم خواهد بود. او زنی نیست كه به درد آدمهای خیالاتی و یا كینه توز و حسود بخورد. اگر كینه ای و بداخلاق و خیالاتی هستید، هرگز با زن متولد آذر ازدواج نكنید.مادر متولد آذر بیش از هر مادر دیگری مورد علاقه بچه های خود قرار می گیرد. چه علاوه بر وظیفه مادری، همبازی و دوست ایشان نیز خواهد بود. به احتمال قوی بچه داری تنها موضوعی است كه این زن نسبت به آن مسئولیت كامل احساس می كند و مسئولیت خود را هم به بهترین وجه ممكن انجام می دهد.
بچه ها از خوشبینی ذاتی و فراوان مادر خود تا حد امكان استفاده می كنند و در سنین بالاتر آنها او را بهترین خواهر دنیای خود می دانند. مادر متولد آذر در چشم و قلب فرزندانش یك مادر قابل ستایش است.از نظر مهمانداری و پذیرایی و دست و دلبازی حتی متولدین مرداد هم به گرد او نمی رسد و همیشه مایل است كه از مهمانان خود به طرز شاهانه پذیرایی كند. خوشبینی و حس رفاقت شدیدی كه در نهاد او وجود دارد، موجب می گردد كه هر كس پا به خانه وی می گذارد، خود را در منزل خویش احساس كند.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید