جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

دیگو پابلوسیمونه


دیگو پابلوسیمونه
دیگوسیمونه در تاریخ ۲۸ آوریل ۱۹۷۰ در بوینوس آیرس آرژانتین متولد شد.
این هافبك میانی ذاتا جنگجو فعالیت خود را در باشگاه ولزسارسفیلد آغاز كرد. در آن زمان وی تنها ۱۷ سال سن داشت. سپس در سال ۱۹۹۰ به اروپا رفت و ابتدا در سری A ایتالیا و در باشگاه پیزاكالچو مشغول بازی شد. باشگاه های بعدی او عبارت بودند از اف.سی.سویا و آتلتیكو مادرید از اسپانیا، اینترمیلان و لاتزیورم از ایتالیا و دوباره آتلتیكو مادرید اسپانیا. وی در اروپا توانست هفت مقام قهرمانی را تجربه كند. سپس در ژانویه سال ۲۰۰۵ به كشورش بازگشته و به باشگاه ریسینگ كلوب پیوست. وی به فعالیت خود به عنوان بازیكن در تاریخ ۱۷ فوریه سال ۲۰۰۶ پایان داد.
سیمونه در جامهای جهانی ۱۹۹۴ آمریكا، ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۲ ژاپن- كره جنوبی حضور داشت.
نبرد او در مرحله یك هشتم نهایی جام جهانی ۱۹۹۸ با دیوید بكهام، ستاره جوان آن زمان تیم ملی انگلیس كه باعث اخراج بكهام از زمین شد از شهرت زیادی برخوردار است.
وی در مجموع از جولای ۱۹۸۸ تا ژوئن ۲۰۰۲، ۱۰۶ بازی ملی انجام داده و به همراه روبرتو آیالا، جلوتر از خاویر زانتی (۱۰۲ بازی ملی) ركورددار بازی ملی در آرژانتین می باشد.
سیمونه دوبار به همراه تیم ملی آرژانتین قهرمان كوپا آمریكا شده و نیز در المپیك ۱۹۹۶ آتلانتا نایب قهرمان این رقابتها شده است. همچنین وی در سال ۱۹۹۲ به همراه تیم ملی قهرمان جام كنفدراسیونها شد.
منبع : همشهری


همچنین مشاهده کنید