سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

تزئین خانه با رنگهای پائیزی


تزئین خانه با رنگهای پائیزی
خوش آمدگویی به رنگهای پائیزی بسیار دلپذیر و هیجان انگیز است. رنگ زیبای كدو تنبل ها به همان مقدار زیباست و در شما تأثیرگذار كه زیبایی ماه شب چهارده و تمام طول جاده پر است از باغهای سیب كه شاخه های آنها با سیبهای حنایی رنگ سنگین شده اند و بزودی برگهای درختان باشكوهی خاص و رنگی كهربایی شروع به درخشش می كنند.
تمامی دنیا با آمدن پائیز رنگ و رویی تازه می گیرد. بیرون بیایید و نگاه كنید، شما می توانید این زیبایی ها را به خانه خود دعوت كنید.
●رنگ كهربایی
رنگی مانند تشعشع نور خورشید و عسل، رنگی كه به روزهای سرد و كوتاه پائیزی گرمی می بخشد، شمعهایی كه دارای رنگ زیبای كهربایی هستند، زیبایی خاصی به خانه می بخشند، شما می توانید چندین عدد از این شمعها را روی طاقچه بالای شومینه بگذارید یا این كه به صورت تك در نقاط مختلف خانه قرار دهید.
به دلیل اینكه موم به طور طبیعی دارای رنگ كهربایی است، شما می توانید از موم به عنوان تزئین دور گلدان یا شمعدانها استفاده كنید. اگر می خواهید رنگ اصلی و طبیعی كهربایی را ببینید، كافی است مقداری ذرت را در یك ظرف ریخته و مدتی در فضای باز قرار دهید، هنگامی كه دانه های ذرت خشك بشوند، رنگی پیدا می كنند كه دقیقاً رنگ كهربایی است. حتی از این دانه های خشك شده ذرت در یك كاسه یا ظرف زیبا می توانید به عنوان دكور و تزئین خانه استفاده كنید.
●رنگ قهوه ای و برنز
می توانید مجموعه زیبایی از غوزه های پنبه و علفهای هرزی كه دارای رنگ گندمگون می باشند را در یك گلدان شیشه ای جمع آوری كنید و در یك گوشه از خانه نمایش دهید. حتی می توانید از پوسته خارجی دانه های روغنی مانند گردو، بادام و فندق برای تزئین قسمت پائین گلدان استفاده كنید و مقداری از گلدان را با این پوسته ها پر كنید.
●رنگ شرابی یا آلبالویی
اگرچه فصل پاییز مناظر درو و خرمن كوبی را به یاد شما می آورد، اما منظره باشكوه و زیبای تاكستانها زیبایی خاصی به فصل پائیز می بخشد، اما دانه های زیبا و درشت انگور خیلی زود از بین می روند، اما مطمئناً شما می توانید انگورهای مصنوعی و پلاستیكی زیبایی را پیدا كنید كه در یك ظرف زیبا در روی پیشخوان آشپزخانه گرمی و طراوت بسیاری را به خانه شما ببخشد، همچنین برای آوردن این رنگ زیبا به خانه تان می توانید از یك ظرف چوبی كه از سیب های قرمز پر شده است، استفاده كنید. درها و پیشخوان را می توانید با ذرت های بومی آلبالویی رنگ تزئین كنید.
●رنگ نارنجی:
كدو تنبل نمونه كاملی از رنگ نارنجی در فصل پائیز است. از این میوه می توانید برای دكوراسیون آیینه خانه استفاده كنید.
اگر بتوانید كدو تنبل های كوچك پیدا كنید و آنها را در گوشه ای از آشپزخانه قرار دهید و این رنگ به آشپزخانه روحی گرم و تازه می دهد، اگر نتوانستید كدو تنبل پیدا كنید، ازشمعهایی كه شبیه به كدو تنبل هستند نیز برای تزئین می توان استفاده كرد.
مهسا مقدمی
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید