شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

مرد متولد اسفند


مرد متولد اسفند
مرد متولد اسفند ماه به هیچ عنوان حد وسط ندارد، یا منفی كامل یا مثبت كامل است. اگر می خواهید زن یك مرد متولد اسفند بشوید، مواظب باشید كه: از او زیاد انتقاد نكنید، از كم كاری و خونسردی او نرنجید، حتما هفته ای دو سه بار به او بگویید كه دوستش دارید. اگر مرد متولد اسفندی بر سر راه شما قرار دارد و این احتمال است كه روزی هر دو دارای یك نام خانوادگی بشوید، سخت مراقب باشید زیرا در صورت وقوع یك چنین رویدادی برای شما حد وسط وجود نخواهد داشت یا آینده ای بسیار درخشان خواهید داشت و یا به كلی آن را در هم خواهید ریخت.
قبل از آنكه تصمیم نهایی خود را اتخاذ كنید، بهتر است اطمینان پیدا كنید كه او قادر به درك و بهره برداری از موقعیت های مناسب زندگی خود می باشد یا نه؟ اگر او را قادر به انجام یك چنین كاری دیدید، می توانید مطمئن باشید كه به قول معروف نانتان در روغن خواهد بود و شما یكی از خوشبخت ترین زنان روزگار خواهید شد،‌ چه شوهری نصیب شما می شود كه از ثروت و شهرت چیزی كسر نخواهد داشت اما اگر مشاهده كردید كه او از زمره كسانی است كه موقعیت های عالی را با بی اعتانیی از دست می دهد و در حدی نامتعارف پیرو ضرب المثل «سیلی نقد بهتر از حلوای نسیه است» می باشد و حالت تنبلی و رخوت او را از تعقیب كارهای جدی باز می دارد. بهر حال شما لبه پرتگاه بسیار ژرفی قرار گرفته اید.
مرد متولد اسفند ممكن است واجد همه آن چیزهایی باشد كه شما خواهان آن هستید و یا برعكس فاقد همه آنها نباشد. منش زندگی او چنان است كه به طور مرتب رو در روی موقعیت های بی نظیر قرار می گیرد و اینجاست كه باید قاطعانه تصمیم بگیرد و با تصمیمی راسخ بر روی تمام رؤیاهایی كه مانع پیشرفت و موفقیت او می گردند، خط بطلان بكشد، اما اشكال كار در این است كه برخی از متولدین این ماه اصلا قادر به تشخیص موقعیت های مناسب نمی باشند و حس شناسایی« فرصت » در آنها ضعیف است و گوششان صدای در زدن بخت و اقبال را اصلا نمی شنود.
مرد متولد اسفند آدم ضعیف النفسی نیست و عیب كار فقط در این است كه گاهی چشمك های یك ستاره آنقدر نظر او را به خود جلب می كند كه متوجه طلوع خورشید نمی گردد. طبیعی است كه تمام متولدین این برج این چنین رویایی نیستند اما یقین داشته باشید كه اكثرا اینطورند. با وجود این امیدواری هایی نیز هست تاهست امید هم هست و برغم عدم قاطعیت كه در اگثر متولدین این ماه به چشم می خورد، در آوردن نان و تأمین زندگی یك امر الزامی است و وقتی او در این راه گام بر می دارد، قدرت درك بسیارش كه ناشی از تأثیر سیاره نپتون است، همراه با هوش سرشاری كه به طور طبیعی در وی نهفته این امكان را به وجود می آورد كه یك شبه ره صد ساله بپیماید و به شهرت و مقام، حتی ثروت های سرشار برسد، و اگر هیچ كدام از اینها نشد، می توانید روی احترام و تأمینی كه به دست می آورد، حساب كنید. بعید نیست مرد متولد اسفندی كه شما می شناسید، از این گروه باشد.از سوی دیگر، باید با صراحت گفت كه اگر او مثلا تا سن ۲۵ و ۳۰ سالگی نتوانسته باشد بار خود را ببندد و از موقعیت های مناسب زندگی بهره گیری های لازم را كرده باشد، بعید به نظر می رسد كه آینده درخشانی در پیش داشته باشد.
وقتی می گویم كه آینده درخشانی نخواهد داشت، منظورم آینده خانوادگی اوست كه شامل حال شما، فرزندان شما و زندگی شما می گردد، در حالی كه ممكن است از نظر خصوصی وضع رضایت بخشی داشته باشید. بسیاری از متولدین اسفند كه قدرت ریسك كردن را ندارند، از صمیم قلب به آنچه دارند، دلخوش و راضی می شوند، بدون اینكه توجه داشته باشند كه همسر و فرزندان ایشان ممكن است اصلا راضی نباشند.
در یك چنین مواردی او حداكثر رضایت خاطر را از رویاهای طلایی خویش به دست می آورد و یك لقمه نان و پنیر را برای زنده ماندن كافی می داند، در حالی كه از نظر شما زندگی فقط یك غذای بخور نمیر نیست، زندگی تفریح و گردش، لباس های خوب، سفر و سیاحت و با مردم معاشرت لازم دارد.
اگر آنقدر عاشق او هستید كه حاضرید همه این كمبودها را تحمل كنید، بسیار خوب، بروید و پای سفره عقد بنشینید، اما از همین حالا بدانید كه در طول زندگی زناشویی ناچار خواهید بود برای آنكه شاهد عقب ماندن خود از دیگران نباشید، بار او را هم به دوش بگشید، به این معنی كه نه تنها باید برای خود كار مناسبی پیدا كنید و به قول معروف یكپا مرد خانواده بشوید، بلكه مراقب كار و نحوه فعالیت شوهر خود نیز باشید.حال به یك مطلب دیگر می رسیم و آن مسئله عواطف و احساسات مرد متولد اسفند است. این هر عیب و كم و كسری كه داشته باشد، از نظر امور عشقی بی نظیر است.
عشق و احساست جزیی از وجود این مرد است. تا جایی كه می خواهم بگویم بدون آن زندگی برایش نه تنها مفهوم خود را از دست می دهد، بلكه واقعا غیر ممكن می گردد. روزی كه خورشید عشق در قلب یك مرد متولد اسفند طلوع می كند،‌ دنیا شاهد تولد یك نقاش بی نظیر، یك شاعر بی همتا و بالاخره یك هنرمند عالیقدر می گردد.تا اینجا با صراحت تمام راجع به متولدین اسفند مطالعه شد كه نمی توانند از موفقیت های مناسب زندگی خود بهره برداری كنند و بیشتر عمر خود را در رؤیاهای طلایی خویش بسر می برند، اما حالا به ذكر خصوصیات اقلیمی می پردازیم كه درست بر عكس گروه اول از هر موقعیتی حداكثر استفاده را می برند.
چنین مردی بدون هیچ نوع شك و شبهه، بهترین صیدی است كه ممكن است به تور یك دختر بیفتد. او كسی است كه ممكن است به راحتی یك دانشمند و یا سیاستمدار بشود. یك چنین مردی از آن مقوله مردانی است كه زن هرگز امكان پیدا نمی كند توقع بیشتری از او داشته باشد، و یك چنین حالتی برای هر زنی ایده آل محسوب می گردد، حتی اگر در نظر بگیریم كه هر روز عصر مقدارد ناچیزی از گرفتاریهای عظیم خود را با خود به منزل می بردند. خوب، این كاملا طبیعی است كه آدم بدون نقص در دنیا وجود ندارد حتی یك متولد دی كه به طرز غیر عادی اهل عمل است،‌و یا یك مرد متولد فروردین كه نبوغی خداداد در اداره امور دارد،‌ آنها نیز دارای نقاط ضعف هستند.
نكته مهم این است كه بر خلاف جریان آب شنا می كند،‌ در هر متر از پیشرفت خود هدیه گرانبهایی از افتخار و ثروت نثار پای همسر و فرزندان خود می نماید.مرد متولد اسفند متعصب نیست و هرگز به قضاوت نمی نشیند، او تا زمانی كه شخصا به مطلبی پی نبرده باشد، نظریه ای ابراز نمی دارد و تازه در این حالت نیز او حالت انتقاد نخواهد داشت. خیلی به ندرت ممكن است به كسی اتهامی وارد كند و در مقابل به میزان وسیع گذشت از خود نشان می دهد. كوشش او در درك دیگران چشمگیر است. دوستان او خیلی به وی اعتماد می كنند و هرگز این فكر در سر ایشان پیدا نمی شود كه ممكن است از آنچه به وی می گویند، سو‌ ء استفاده كند. عقاید و رفتار دیگران به هر قدر او را شوكه نمی سازد.
اگر روزی پسر این مرد سراسیمه وارد دفتر كار او بشود و بگوید: پدر من یك نفر را كشته ام، بدون اینكه از جای خود تكان بخورد، می گوید: خوب، جریان را كاملا تعریف كن ببینم این قتل چگونه اتفاق افتاد.یكی از معایب مرد متولد اسفند این است كه گهگاه حرفی نسنجیده از زبان وی جاری می گردد و سخنی را كه نباید بگوید، می گوید و بعدا پی می برد كه كار بیجایی كرده است. هیچ بعید نیست كه این حالت او به علت سادگی و خوش قلبی اش باشد. مرد متولد اسفند بدون اینكه در نظر بگیرد حرف او ممكن است از جانب شنونده سو ء تعبیر گردد و به مفهومی جز آنكه وی در نظر داشته است توجیه بشود، منظور خود را در قالب اولین كلمات و جملاتی كه به خاطرش می رسد بیان می كند. این حالت او را حمل بر دهان لقی او ندانید.
دهان لق كسی است كه نتواند حرف و اسرار دیگران را حفظ كند، در حالی كه او با قدرت تمام سرنگهدار است. اگر به هنگام تولد این شخص عطارد هم در برج صوت بوده باشد، آدم بسیار حراف و خوش صحبتی می شود و در غیر این صورت در سخن گفتن بسیار متین و موقر خواهد بود و سعی می كند كه به كار كسی كار نداشته باشد، در حالی كه دوستان و آشنایان مرتبا مسائل و مشكلات خود را با او در میان می گذارند و از وی نظر خواهی می كنند. مراجعه به وی بیشتر به خاطر آن است كه مرد متولد اسفند یك مستمع بی نظیر است و شما اندكی پس از آنكه رو در روی او نشستید و شروع به صحبت كردید، ناگهان متوجه می شوید كه تمام آنچه را كه در دل داشته اید، از ناراحتی راجع به موخوره و شوره سر گرفته تا امكان بیكار شدن شوهرتان و عاشق شدن دخترتان و همه و همه را برای او بازگو كرده اید.
مستمع خوب بودن او را حمل بر این ننمایید كه مایل به شنیدن درد دل دیگران است،‌ درست برعكس تنها جیزی كه یك شوهر ویا یك دوست متولد اسفند نمی خواهد از همسر یا دوست خود بشنود، در دل های اوست، زیرا بدون شك از صبح تا غروب در محل كار خود به درد دل دهها نفر گوش داده است اینك مایل است كه وقتی در جوار شما است، راجع به موضوعات دیگری با وی گفتگو بشود. طبیعی است كسانی كه دریچه های دل خود را بر روی او باز می كنند، اصلا نمی دانند كه سخنان ایشان تا چه حد روی وی تأثیر می گذارند و تا چه حد ممكن است موجب ناراحتی او بشوند.
مرد متولد اسفند مثل یك قطعه اسفنج و یا مثل یك گیرنده قوی است كه هر چه را در اطرافش باشد، جذب می كند و می گیرد، بدون اینكه خوبی و بدی آن ها تأثیری در میزان این جذب داشته باشد. با توجه به یك چنین خصوصیتی جای تعجب نیست وقتی می بینیم كه دوستان و آشنایان متولدین اسفند ایشان را آدم هایی بسیار حساس می دانند.مرد متولد اسفند هر چند گاه یك بار نیاز شدیدی به استراحت پیدا می كند. این استراحت باید جسمانی و روانی باشد، حساسیت او در این دوره به قدری شدید می شود كه كوچكترین نسیمی ممكن است برای سلامتی اش مشكل ایجاد كند.
اگر دیدید كه می خواهد تنها باشد و یا برود سفر و هواخوری، كاری به كار وی نداشته باشید. نكته ای را كه باید به شما تذكر بدهم این است كه ضرب المثل معروف دوری و دوستی در مورد متولدین برج اسفند بیش از متولدین هر ماه دیگری صادق است. اگر خیلی خود را به او بچسبانید و لحظه ای وی را تنها نگذارید، عشق او به شما ضایع می گردد. یادتان باشد كه گاهی موجود بسیار لطیف و حساسی است كه خیلی زود ممكن است صدمه ببیند. خجول بودن او بیشتر به خاطر آگاهی به محدودیت های دردناكی است كه دارد، محدودیت هاییكه همیشه و همه جا آن ها را احساس می كند. او سخت خواهان آن است كه افراد مورد علاقه اش به خوش طینتی و خوش بینی او واقف باشند و این هشداری است برای شما كه هرگز نظریات او را نادیده نگیرید و به آنها به دیده شك و ترید نگاه نكنید.
مرد متولد اسفند سرگرمی های عجیبی برای خود پیدا می كند. او ممكن است به یوگا، ‌نجوم، كشف قوانین حاكم بر اعداد و دیگر اموری از این قبیل علاقمند باشد و علت هم آن است كه همانند متولدین آبان به كشف اسرار طبیعت تمایل زیادی دارد و اتفاقا پرداختن به یك چنین اموری برای او بسیار هم خوب است زیرا از یك سو احساسات او را تحت كنترل نگاه می دارد و از سوی دیگر مانع از خیالپردازی های غیر عملی او می گردد.كسی كه تحت تأثیر سیاره نپتون است، به ندرت عصبانی می شود و عصبانیت های او چنان طولانی نیست، ‌پس از آنكه آب ها از آسیاب ریخت، فقط در عرض چند لحظه دوباره همان آدم متین و آرام سابق می گردد و به عبارت دیگر تبدیل حالت او از عصبانیت به خونسردی تدریجی نیست. بسیاری از مردان متولد این ماه از زمره كسانی هستند كه ساعات بیكاری خود را در منزل پرسه می زنند و مرتبا از این اتاق به آن اتاق می روند، به زیر زمین و انباری سر می زنند و خرت پرت های قدیمی را زیر و رو می كنند،‌ بی جهت ناراحت نشوید، زیرا حتی اگر آن چیزی را كه جست و جو می كند، پیدا نكند، منظورشان از این كار سرگرمی است. مرد متولد اسفند، درست برعكس مرد متولد اردیبهشت ناگهان توفانی نمی شود و زمین و زمان را به هم نمی ریزد. فكر نمی كنید داشتنی یك چنین مردی در منزل نعمت بزرگی است؟
گول زدن مرد اسفند كار ساده ای نیست،‌ چون او با كمك نیروی عجیبی كه طبیعت در وی به ودیعه نهاده، به راحتی فكر دیگران را می خواند و به منظور پنهانی اش پی می برد، اما در مقابل خیلی به راحتی می تواند شما را گول بزند و به همین دلیل هم هست كه به ر احتی می تواند اسرار خود را از دیگران پنهان نگاه دارد.مرد متولد اسفند دروغگوی زبر دستی هم هست، چنان دروغ می گوید كه هرگز متوجه آن نمی شوید. گاهی نیز بدون دلیل حقیقت را كتمان می كند،‌ برای خرید سیگار از منزل خارج می شود ولی به شما می گوید كه می خواهد روزنامه خریداری كند.
مشابه این حالت در متولدین خرداد و تیر دیده می شود، این افراد ظاهرا از مشاهده اینكه دیگران نمی توانند از كار ایشان سر در بیاوزند، احساس رضایت خاطر می كنند.از آنجا كه ضرری از این كار عاید كسی نمی شود، بهتر است با آن مخالفتی نكنید و حتی قدری هم با وی همراهی كنید، برای مثال وقتی گفت كه برای خریدروزنامه از خانه خارج شده است و شما متوجه هستید كه برای خرید سیگار رفته و لاجرم بدون روزنامه به خانه بازگشته، پس از مراجعت بگویید:این روزنامه فروش سر كوچه هیچ وقت روزنامه ای را كه آدم می خواهد، ندارد. شما نمی دانید كه گفتن یك چنین جملاتی كه نشان می دهند به او اطمینان چشم و گوش بسته دارید، تا چه حد در زندگی شما تأثیر مطلوب خواهند داشت.
حسادت یكی از احساساتی است كه در این شخص خیلی دیده نمی شود و یا اگر هم واقعا حسود باشد، چنان با مهارت خود را كنترل می كند كه اصلا چنزی از ظاهر وی مشهود نمی گردد. با وجود این، یادتان باشد كه او مردی است با تمام غرورها و خود خواهی ها و متوقع است كه شما در یك حد معقول و متعرف پا از گلیم خود بیرون نگذارید. از سوی دیگر شما باید سخت مراقب حس حسادت خود نیز باشید چون او دوستان صمیمی فراوانی اعم از زن یا مرد دارد كه گاهی اوقات بدون توجه به شرایط زمان و مكان با ایشان خیلی گرم می گیرد. او اصولا رفیق است و اگر شما بی جهت از خود عكس العمل های شدید نشان بدهید، كار به جاهای باریك خواهد كشید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید