سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

اثرات موسیقی در دوران بارداری


اثرات موسیقی در دوران بارداری
موسیقی اضطراب جنینی دوران بارداری را كاهش می‌دهد. كودك اولین درس‌های یادگیری زبان را در رحم مادر می‌آموزد حرف‌های مادر در قالب آواز و ریتم بسیارموثرتر وگیراتر از صحبت كردن عادی است.
موسیقی در حین زایمان و بارداری بر كاهش اضطراب، درد و دلهره مادر اثر مطلوبی دارد. زنانی كه در حین زایمان به موسیقی گوش می‌سپرند، نسبت به دیگر افراد خاطره‌ای دلپذیرتر و دلنشین‌تر از زایمان خود دارند به ویژه زمانی كه موزیك درمانی با تكنیك‌های آرام‌سازی همراه می‌گردد.
یكی از علل ناهنجاری‌های جنینی اضطراب حین بارداری می‌باشد. اضطراب سطح عوامل بیولوژیكی خون را تغییر داده و پیامدهای ناگواری بر جای خواهد گذاشت، در حالی كه با گوش سپردن به اصوات ملایم، می‌توان در كاهش استرس اقدام نمود.
در ادامه این مقاله اشاره شده است كه دانشمدان معتقدند ریتم و آهنگ مورد علاقه كودكان برگرفته از آواهایی است كه در دروان جنینی خود شنیده‌اند. جنین آدمی به تمامی صداهای رحمی گوش می‌دهد و واكنش نشان می‌دهد. می‌دهد و واكنش نشان می‌دهد. اصوات آرام حركات او را آرام و اصوات تند حركاتش را تند می‌نمایند.
گوش‌های جنین از سومین هفته بارداری تا هفته ۲۸ رو به تكامل می‌گذارد. پس مناسبترین زمان برای شروع برنامه‌های تحریكی قبل از تولد از اواسط سه ماهه دوم بارداری است.گفتنی است، هرچند اثبات مطالب فوق از جهت درك اصوات توسط جنین مشكل می‌باشد، اما از مدارك به دست آمده بعد از تولد می‌توان تا حدودی صدق مطالب فوق را تائید نمود.
منبع : وب سایت کودکانه


همچنین مشاهده کنید