چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

طالع بینی سال ۱۲۸۲ (گربه)


طالع بینی سال ۱۲۸۲  (گربه)
● موجودی لطیف
این نماد را در ویتنام،‌گربه و در ژاپن خرگوش دانسته اند؛ حال گربه باشد یا خرگوش، هر دو هنگام سقوط، روی چهار دست و پای خود فرود می آیند. متولدان سال گربه شادترین انسان ها و اشخاصی خوش ذوق، اهل معاشرت، عاقل،‌بردبار و كمی بلند پرواز هستند كه هنگام برخورد با دیگران شرافتمندانه رفتار می كنند. هیچ كس نمی تواند آنها را دست كم بگیرد؛ زیرا همراهان خوبی هستند و می دانند چگونه و كجا به درد آدم بخورند.
اما به مصداق مثلی،‌ « گل بی خار كجاست » و اتفاقاً متولدان سال گربه انسانی هایی سطحی هستند و این بدان معناست كه ویژگی های خوب آنان نیز ظاهری و سطحی است.
گربه دوستدار جمع و جمع نیز دوستار گربه است. او موجودی زود جوش است و بودن در كنار دیگران را بسیار دوست دارد؛ اما گاهی غیبت و شایعه پراكنی می كند و در نهایت زیركی، نكته سنجی و دقت این كار را انجام می دهد. در اصل،‌ گفت و گوی درباره حقایق كاملاً ناخوشایند، برای او كار دشواری است.
گربه ها عاشق ضیافت هستند و به حخاطر سلیقه بی نظیرشان،‌ اغلب داری خانه های زیبایی می باشند. آنها دنیا پرست و گاه خود آرا و فخر فروش هستند. خانم گربه ها به نشان دادن تربیت و فرهنگ معلومات جدید خود، علاقه عجیبی دارند؛‌ تنها اب این انگیزه كه در آن زمینه مشخص خودی نشان دهند و در این راه، ممكن است مسائل دیگری را كه از اهمیت بیشتری بر خوردارند، نادیده بگیرند.
گربه به سادگی برانگیخته و خشمگین نمی شود. او آرام، خونسرد و صلح جو است. و بیشتر خود را احساساتی نشان می دهد تا این كه واقعاً حساس باشد. امور شخصی و خصوصی بیش از مشكلات بزرگ اجتماعی او را متاثّر می كند و حتی می توان گفت كمك گربه هم از قحطی،‌جنگ و فاجعه های دیگر انسانی نمی گریزد، مگر آن كه زندگی خودش در معرض این خطرات واقع شود كه در آن صورت، شیرازه زندگیش از هم می پاشد و آن قدر تحملش كم می شود كه ممكن است تن به مرگ بسپارد. این حیوان خیلی زود به گریه می افتد اما به همان سرعت هم آرام و قرار پیدا می كند. خانم گربه ها از حالت افسردگی و روانی خود به عنوان كار آمد ترین حربه برای جلب نظر و محبت دیگران سود می برند.
گربه ها محافظه كارند و از هر آن چه كه آرامش زندگی شان را بر هم بزند یا ریگ كفش و اسباب دردسرشان شود؛ بیزارند. نیاز نها به حفظ آسایش و امنیت زندگی، بسیار بیش از دیگران است.
از آن جا كه گربه محتاط و شاید هم كمی ترسو كم روست، هیچ گاه مسؤولیت انجام كاری را نمی پذیرد مگر آن كه از پیش سبك و سنگینش كرده و تمام جوانب ان را در نظر گرفته باشد. همین خصلت است كه دیگران آن را در گربه می پسندند و می كوشند در امور مهم خود با او رایزنی كنند.
گریه نماد موفقیت در كسب و تجارت است و معمولا به عنوان تاجری زیرك كه هر كس با او قرارداد كسب و كار امضا كند، نمی تواند از زیر بار ان شانه خالی كند شناخته می شود. پیش بینی های او اغلب درست است و سود و منفعت را بو می كشد. گربه به ظاهر بسیار آرم و متین و قابل اعتماد به نظر می رسد؛ اما در حقیقت، به شدت اهل ساخت و پاخت است. استعداد او در عرصه رقابت های تجاری مانند خرید و فروش اشیای عتیقه - كه به شم اقتصادی نیاز دارد به خوبی آشكار و شكفته می شود. پرداختن به فعالیت های سیاسی و حقوقی،‌ امكان بهره مندی از یك زندگی راحت، بدون تشویش خاطر و مطابق میل را برای گربه مهیا می كند.
خانم گربه ها در تمام مشاغلی كه نیاز به ذوق، سلیقه، درك اجتماعی و برخورد خوب دارد، می درخشند. سیاستمدارنی كه طالب پیشرفت هستند، بهتر است با خانم های متولد سال گربه ازدواج كنند؛ زیرا آنان تیز بین، نكته سنج، خردمند و راز دار هستند و در عین حال كدبانو های برازنده ای هستند كه با بودن در كنار همسرانشان باعث افزایش شهرت آنان می شوند. خانم گربه ها از این كه طرف توجه اطرافیان خود قرار بگیرند، لذت می برند.
اگر چه گربه نسبت به منسوبان خود دلسوز، فداكار، مهربان، صمیمی و صادق است و به راحتی به دوستان نزدیكش كمك مالی می كند؛ اما در واقع، چندان پای بند خانواده نیست و اغلب با پدر و مادر و فرزندانش احساس بیگانگی بیشتری می كند، تا با دوستان برگزیده خود.
خانم گربه ها تا زمانی كه مطرح باشند، وظایف مادرانه خود را به خوبی انجام می دهند، اما این غریزه در آنها بسیار ضعیف و تا حدی ساختگی است.
گربه به آسانی با بز كنار می آید و برای ذوق هنری و روح هنرمندانه او ارزش بسیار قائل است. او به دنبال وجوه اشتراك می گردد و بوالهوسی های بز چندان آزرده اش نمی كند.
سگ درستكار و خوك حساس و نكته سنج نیز به راحتی با گربه كنار می آیند؛ اما خروس و موش سر سازگاری با گربه ندارند و بهتر است مثل جن و بسم الله از یك دیگر دوری كنند.
روابط كاری و عاشقانه گربه با بر همواره آكنده از التهاب و تشنج است. گربه خویشاوند و هم نژاد ببر است و چون حیله های او را می شناسد، حنای ببر پیش او رنگ ندارد و می كوشد از درد سر و گرفتاری پرهیز كند.
زندگی گربه، در صورتی با آرامش و آسایش دلخواهش سپری می شود كه با حوادث پیش بینی نشده، مهیج، شگفت انگیز و خانمان بر انداز رو به رو نشود. او ا از جنگ ها، انقلاب ها و حوادث طبیعی باكی نیست؛ زیرا اصولاً برا ناملایمات آفریده نشده است و اگر با ناكامی و شكست رو به رو شود، ه بسا كه دیوانه شود و خودكشی كند. ترك اصول اخلاقی رای او به مراتب آسانتر از قبول شكست است.
مردم شرق دور، گربه ( با خرگوش ) را موجودی مشكوك و غیر قابل اعتماد می دانند. آنها بر این باورند كه ساحره ها و جادوگران خود را به شكل گربه در می آورند. در اروپا قرون وسطی گربه ها را به گناه ارتباط با شیطان، زنده در آتش می سوزاندند. این باورها دور از حقیقت و خرافی است؛‌ زیرا از سوی دیگر، می بینیم كه در مصر باستان گربه ها مثل خدایان پرستش می شدند.
باری، كوتاه سخن آن كه گربه خواه معبود باشد، خواه شیطان و یا هیچ كدام از این ها، نمی توان این واقعیت را از نظر دور داشت كه همواره هاله ای از رمز و اسطوره سیمای گربه را در بر گرفته و پرده ای سحرآمیز پیش روی او كشیده است.
در پایان باید به این نكته اشاره كنیم كه گربه به ظاهر ضعیف، ممكن است به آسانی به موجودی قدرتمند و خوف انگیز تبدیل شود.
منبع : میکرو فارس


همچنین مشاهده کنید