چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

کوکو سیب‌زمینی


کوکو سیب‌زمینی
كوكو از خانواده غذاهایی است كه سریع تهیه می‌شود. این خانواده‌ انواع و اقسام بسیاری دارد به‌طوری كه می‌توان در هر نوع آن، از یك ماده غذایی خاص استفاده كرد. حتی می‌توان به كمك آن مواد غذایی‌ای را كه افراد خانواده دوست ندارند، به شكل خاصی درآورد و در رژیم غذایی‌شان وارد كرد. به‌طور مثال، بسیاری از افراد كدوی سبز را دوست ندارند و می‌توان این غذا را به شكل كوكو درآورد تا این افراد متوجه نشوند از چه مواد غذایی استفاده شده است.
▪ بهتر است سیب‌زمینی‌ را بپزید و سپس به مایه اضافه كنید، زیرا سیب‌زمینی منبع آهن است اما این ماده مغذی نزدیك پوست سیب‌زمینی جای دارد و هنگام پوست‌كندن، مقادیر بالایی از این ماده مغذی از میان می‌رود. به این دلیل توصیه می‌شود ابتدا سیب‌زمینی‌ها با پوست آب‌پز و سپس پوست كنده شوند.
▪ در تهیه این غذا از سبزیجات مانند فلفل‌دلمه‌ای یا قارچ استفاده كنید.
▪ به جای روغن مایع از روغن زیتون یا روغن‌های سرخ‌كردنی استفاده كنید زیرا این دو روغن در حرارت بالا و در مدت طولانی، كمتر فرصت تولید تركیبات مضر دارند و به این دلیل، برای سرخ‌كردن‌های طولانی مفیدترند.
▪ برای تردشدن سیب‌زمینی از كمی ماست و آرد استفاده كنید. البته توجه كنید كه ماست كم‌چرب باشد و آرد را نیز به نسبت یك به دو با سبوس گندم مخلوط كنید. این كار از كالری غذایتان كم می‌كند و به ارزش آن می‌افزاید.
▪ در این غذا از تخم‌مرغ بیشتر استفاده می‌شود. توصیه ما به شما این است كه از تخم‌مرغ‌هایی كه دارای اسیدهای چرب امگا سه هستند به جای تخم‌مرغ‌های معمولی استفاده كنید یا به مایه كوكو به جای آن، ماست (البته نوع كم‌چرب) بیشتری بزنید.
▪ از انواع سبزیجات معطر مانند جعفری و ترخان و ... استفاده كنید. این كار مزه و طعم خاصی به كوكوی شما می‌دهد و هر فرد بدغذایی را به خوردن وادار می‌كند. به‌طور كلی سبزی‌های معطر وقتی به غذا اضافه می‌شوند، اشتها را تحریك می‌كنند.
▪ برای كم‌مصرف‌ شدن روغن در غذایتان آن را در ظرفی نشكن بریزید و در فر قرار دهید. این روش میزان كالری غذایتان را در هر برش به میزان قابل توجهی كاهش می‌دهد.‌
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید