جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

اصول ورزش در تابستان


اصول ورزش در تابستان
چگونگی ورزش كردن در فصل گرما اهمیت بسیاری دارد، به‌خصوص برای افرادی كه به طور غیرحرفه‌ای ورزش می‌كنند.
ورزش كردن در فصل تابستان سبب هدر رفتن بخش زیادی از آب و املاح بدن می‌شود. به‌همین دلیل زمانی را كه ورزشكار برای تمرین انتخاب می‌كند باید مناسب باشد.
ورزش كردن در هنگام ظهر و زمانی كه آفتاب مستقیم به زمین می‌تابد، صحیح نیست. بهتر است زمان تمرین صبح‌زود و یا در هنگام بعد از ظهر باشد.
ورزش كردن در هوای آلوده نمی‌تواند ایده‌آل باشد، همین‌طور تمرین در زمانی كه هوا راكد است مناسب نیست. فرد باید سعی كند در هوای سالم ورزش كند.
لباس ورزشكار در فصل گرما با دیگر فصل‌ها متفاوت است. به این ترتیب با گرم شدن هوا، ورزشكار باید از لباس نخی استفاده كند. طوری كه اگر عرق كرد لباس به بدنش نچسبد. چرا كه، ممكن است موجب بیماری‌های پوستی شود.
همچنین بهتر است در این فصل از لبا‌س با رنگ روشن استفاده شود و همچنین لباس نباید چسبان باشد.
مسئله مهم در هنگام ورزش كردن این است كه برای استفاده از مایعات هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد.
ورزشكار می‌تواند مایعات زیادی مصرف كند، مثلافرد از زمان شروع تا پایان تمرین می‌تواند هر چقدر كه می‌خواهد آب مصرف كند. بدون اینكه عوارضی برای ورزشكار داشته باشد. البته استفاده از مایعات قندی هم كمبودها را جبران می‌كند.
در پایان می‌توان به نوع تمرینات اشاره كرد. تمرینات هوازی در فصل گرما مناسب است. پیاده‌روی، بازی تنیس، دوچرخه‌سواری و شنا همگی از ورزش‌های هوازی هستند. ورزش‌های هوازی با رساندن اكسیژن بیشتر به بدن، سطح اكسیژن خون را افزایش می دهند و به تناسب اندام نیز كمك می‌كند.
دویدن وپیاده روی ورزش‌هایی هستند كه هزینه خاصی نیاز دارند و ورزش‌های مناسبی برای صبح و یا بعدازظهر روزهای گرم تابستان هستند.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید