سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

نکاتی در مورد پوشش کف


نکاتی در مورد پوشش کف
كف خانه غیر از كاربرد خاصش، از لحاظ دكوراسیون در حكم پایه خانه محسوب می‌شود. كف خانه سطح وسیعی از آن را پوشش می‌دهد، كه باید از لحاظ آرایشی و هم به جهت استفاده آسان و عملی، مورد توجه واقع شود. كف‌پوش‌ها گاه به حدی تاثیرگذارند كه به محض ورود به مكانی ابتدا دكور و نوع پوشش كف جلب توجه می‌كند. قبل از انتخاب نوع كف‌پوش، به چندین سوال پاسخ دهید، آیا نوع كف‌پوش منتخب با سلیقه و سبك زندگی‌تان هماهنگی دارد؟ كاربرد فضای مورد نظر چیست و چه میزان تردد در آن وجود دارد؟ با پاسخ دادن به این پرسش‌ها شاید بتوانید به ایده‌آل‌های ذهنی‌تان نزدیك تر شوید و در نهایت طراحی موفق تری داشته‌‌باشید. گزینه‌های بسیار متنوعی برای پوشش كف خانه‌ها وجود دارد كه با انتخاب هر یك می‌توانید میزان مقاومت،نوع و سبك كف‌پوش اتاق را تعیین كنید، پوشش‌هایی مانند، موكت، فرش، سرامیك، چوب، كاشی وینیل قابل انعطاف و ... .
در تصویر اول اتاق نشیمنی را مشاهده می‌كنید كه كف آن با سرامیك دكور شده ‌است. سرامیك زمینه‌ی صیقل‌خورده، صاف و جلادار فضاهای مدرن را به وجود می‌آورد. سرامیك‌ها معمولا به‌گونه‌ای تولید می‌شوند كه بتوانند آمد و شد زیاد و سنگین را تحمل كنند. تنوع رنگی در این محصول بسیار است و به شما امكان خلق هر نوع فضا و با هر نوع هماهنگی را می‌دهد.
برای آفرینش فضایی وسیع و بی حد و مرز استفاده از یك نوع كف‌پوش در سراسر خانه بسیار موثر است. سرامیك‌های سفید و روشن برای خلق فضای سرد و صیقلی مدرن بسیار مناسبند.وقتی زمینه اتاق نشیمن، فضایی سرد و بی‌روح دارد، ولی با استفاده از مبلمان قرمز و عناصر دكوراتیو بنفش فضایی مدرن و در عین حال گرم و با تعادل بصری پدیدار شده‌است. شما هم اگر از سرامیك‌های روشن استفاده می‌كنید حتما در كنار آن از اجزای مبلمان چوبی و یا به رنگ‌های تیره استفاده كنید تا تعادل در خانه‌تان برقرار باشد. استفاده از میزهای شیشه‌ای كوتاه در كنار مبلمان، تاكیدی بر سبك صاف و صیقلی مدرن دارد. میزهای كوتاه (coffee table) برای متمركز كردن اتاق نشیمن، یكی از اصلی‌ترین اجزا مبلمان محسوب می‌شوند. اندازه این میزها باید به گونه‌ای انتخاب شده ‌باشد كه تقریبا مساوی یا كوتاه تر از اندازه نشیمن مبلمان باشد، در این صورت امكان دسترسی به وسایل مورد نیاز روی میز آسان تر صورت می‌گیرد.
وقتی اتاق ناهارخوری را كه با كف‌پوش وینیل دكور شده‌است. وینیل، از نسل جدید كف پوش، انعطاف‌پذیر، پردوام و زیباست و مواظبت از آن به راحتی امكان‌پذیر است و در خانه‌های پرتردد امروزی راه حل بسیاری از مشكلات دكوراسیون است. این كف‌پوش‌ها نسبت به سرامیك و چوب انعطاف‌پذیرترند و از فرش و موكت در برابر لكه مقاوم‌ترند. تنوع رنگ و نقش در وینیل‌ها بسیار زیاد است. روی بسیاری از وینیل‌ها طرح‌ها و بافت‌های مواد طبیعی مانند، پاركت‌چوبی، آجر، سنگ، سرامیك و حتی سنگ‌های مرمر وجود دارد. این تنوع طراحی به شما این اجازه را می‌دهد كه كف‌پوش را مطابق با حال‌ و هوایی كه می‌خواهید انتخاب و دكور كنید. كف‌پوش‌های وینیل یا به صورت ورقه‌های عریض لوله شده و یا به صورت كاشی در بازار وجود دارند.

‌ مهرنوش‌ پاك‌اندام
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید