پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

حقایق هفت گانه لکه برداری


حقایق هفت گانه لکه برداری
● هنگام برطرف كردن لكه باید به نكات زیر توجه كنید:
۱)‌ لكه‌ها هرچه سریع‌تر از روی فرش برداشته شوند، احتمال پاك شدن آنها بیشتر است و راحت‌تر پاك می‌شوند اما گذشت زمان باعث ثابت شدن، پخش شدن یا عمیق‌تر شدن آلودگی و لكه‌ها می‌شود.
۲) از حرارت برای پاك كردن و برطرف كردن لكه‌ها استفاده نكنید. گرم كردن لكه‌ها ممكن است باعث ثابت شدن رنگ آنها روی بافت فرش شود و پاك شدن آنها را مشكل‌تر كند.
۳) هنگام برداشتن و تمیز كردن لكه‌ها، دقت كنید لكه‌ها به‌طور كامل برداشته شوند. گاهی مقداری از آلودگی در قسمت‌های عمیق‌تر بافت فرش به دلیل دیده نشدن، باقی می‌ماند و بعد از مدتی لكه دوباره ظاهر می‌شود. برای پاك كردن لكه‌ها به‌طور كامل می‌توانید، یك حوله ضخیم و مرطوب روی لكه فرش بگذارید و یك وزنه سنگین هم روی آن قرار دهید تا آلودگی را به‌طور كامل از بافت فرش جذب كند.
۴) قبل از برطرف كردن و پاك كردن لكه، اول فكر كنید حلال مناسب ماده‌ای كه روی فرش ریخته، چیست و بعد با انتخاب روش مناسب، لكه را برطرف كنید. گاهی استفاده از روش نامناسب برای پاك كردن لكه‌ها باعث ثابت شدن لكه شده و پاك كردن آن را سخت‌تر می كند.
۵) قبل از استفاده از محلول‌های پاك‌كننده، ابتدا مقداری از آنها را روی یك گوشه فرش امتحان كنید تا مطمئن شوید، آسیبی به فرش شما نمی‌رساند و سپس با خیال راحت از آن برای پاك كردن لكه استفاده كنید.
۶) بعضی حلال‌ها ممكن است خطرناك باشند. هنگام كار با این حلال‌ها بیشتر احتیاط كنید. جریان هوای كافی و تهویه مناسب در خانه برقرار كنید.
۷) همیشه هنگام برداشتن لكه‌ها، از دستكش استفاده كنید. برخی مواد لكه بر ممكن است باعث تحریك و قرمزی پوست شوند. اگر پوست شما با این مواد تماس پیدا كرد، سریع با آب فراوان و صابون آن را شست‌وشو دهید.‌
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید