جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

گردن بند کاغذی


گردن بند کاغذی
●مواد لازم:
▪ چسب كاغذ دیواری ۱۰۰ گرم
▪ میل بافتنی ‎/۵ ۲سانتیمتر
▪ آب ولرم به میزان لازم
▪ روزنامه چند برگ
▪ مهره های چوبی رنگی
▪ نخ پلاستیك
▪ قفل و سگك گردنبند
▪ رنگ روغن
▪ روغن جلا
۱) برای شروع كار، ابتدا چسب را آماده كنید. پودر را در ظرفی بریزید و به حدی آب در آن بریزید كه مانند خمیری شل درآید، مراقب باشید، زیاد رقیق نشود، آن قدر هم بزنید تا خمیر شما حبابدار و شفاف بشود. حالا چسب شما آماده است. روزنامه ها را در اندازه ‎/۵ ۱۲ضربدر ۵سانتیمتر ببرید و داخل خمیر بزنید و مطابق شكل توپ های كوچكی درست كنید تا تعداد توپ های شما به ۱۷ عدد برسد و برای ۴۸ ساعت بگذارید تا كاملاً خشك بشود.
۲) با قلم موی نقاشی همه توپ ها را به طور كامل سفید كنید، به طوری كه هیچ جای رنگ نشده باقی نمانده باشد و به مدت ۲ ساعت بگذارید تا خشك بشود.
۳) توپ ها را از داخل میل بافتنی رد كنید تا هم جا برای رد كردن نخ داشته باشید وهم موقع رنگ زدن كار، دست تان رنگی نشود و به كار مسلط باشید تا همه سطح توپ ها طرح موردنظر شما را داشته باشد.
۴) حالا توپ ها را به سلیقه خودتان رنگ آمیزی كنید و بگذارید رنگ روی توپ ها خشك بشود.
۵) پس از آن كه توپ ها به طور كامل خشك شد، میل بافتنی را در روغن جلا فروببرید و ضرباتی ملایم به آن بزنید تا روغن جلای اضافی از روی توپ بریزید. ۵ ساعت صبر كنید تا روغن جلا خشك شود.
۶) توپ های رنگی را به همراه مهره ها به سلیقه خودتان از داخل نرخ رد كنید و گردنبند را روی گردن خودتان بگذارید و در اندازه مناسب سگك گردنبند را گره بزنید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید