شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

گردو


گردو
از آنجایی كه گردو سرشار از انرژی است، توصیه می شود افراد با مصرف گردو و یكی از فرآورده های لبنی در وعده غذایی صبحانه انرژی روزانه خود را تأمین كنند.
یك فنجان مغز گردو با ۱۲۵گرم وزن متشكل از ۷۶۰كیلو كالری انرژی، ۳۰گرم پروتئین، ۷۱گرم چربی سالم، ۵میلی گرم قند، ۷۳میلی گرم كلسیم، ۵۸۰میلی گرم فسفر،
۳/۸میلی گرم آهن، ۶۵۵میلی گرم پتاسیم، یك میلی گرم سدیم، ۳۷۰واحد بین المللی ویتامینA و نیز حاوی ویتامین های B۲، B و نیاسین است.
مغز گردو منبعی غنی از چربی های سالم، غیراشباع و فاقد كلسترول است و تقویت كننده سیستم عصبی، سیستم عضلانی و عضلات قلب بوده و در بهبود بیماران قلبی- عروقی و افراد با افزایش فشار خون مفید است.
با عنایت به این كه گردو حاوی مقدار زیادی انرژی است، به منظور تأمین انرژی در افراد سالمند كه نیازمند انرژی زیادی هستند، مؤثر است.
والدین سفره غذایی كودكان را با این ماده غذایی غنی كرده تا مقدار انرژی روزانه لازم بدن كودك خود را فراهم كنند.
گردو را به صورت های مختلف از جمله افزودن این ماده به غذا، آجیل و شیرینی جات مصرف كنید. افراد می بایست در نگهداری و خرید این ماده غذایی نكات بهداشتی را رعایت كنند، چرا كه گردو منبع غذایی غنی از چربی بوده و چربی موجود در آن در صورت قرارگرفتن در معرض حرارت اكسیده شده و منجر به تغییر در تركیبات و بروز طعم نامطبوع در آن می شود.
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید