جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

من رفتار او را تغییر می دهم


من رفتار او را تغییر می دهم
من او را می سازم!! در فكر تغییر شخصیت طرف مقابل خود نباشید كه كوشش بیهوده ای است.
بارها از دهان مردان جوان شنیده ایم كه می گویند: «من او را می سازم» مثل این كه می خواهند مجسمه بسازند! و البته منظور از ساختن، یعنی تغییر دادن، یعنی درهم ریختن و دوباره شكل دادن. همین طور زنان بسیار جوانی را دیده ایم كه ادعا می كنند: «شوهرم از اول این طور نبود، این من بودم كه او را ساخته ام!» این گونه افراد تغییرات جزیی همسرشان كه نه از روی رضا و رغبت، بلكه از روی ناچاری و به انگیزه جلوگیری از جار و جنجال صورت گرفته است را بزرگ می بینند و درصددند كه باز هم روی او فشار بیاورند تا بازهم به قول خودشان تغییر كند! اما اصلاً معلوم نیست كه پس از عوض كردن و تغییر دادن، دیگر چه چیزی باقی می ماند كه ما بخواهیم با آن، خوشبخت شویم.
● او را همان طور كه هست بپذیریم
مهم ترین نكته ای كه رابطه یك زن و مرد را خوب می كند «پذیرفتن یكدیگر» است. یك همسر خوب كسی است كه طرف مقابلش را همان طور كه هست قبول كند و در فكر خوشبختی او باشد، اگر همسرتان با آن خصوصیات اولیه شما را دلخسته خود كرده بود! فكر نمی كنید اگر بنا به میل شما خیلی تغییر كند، دیگر او را حتی دوست نداشته باشید؟ در صورتی كه زن و شوهر به جای تغییر یكدیگر باید بكوشند همدیگر را همان گونه كه هستند، قبول كنند، چرا كه در آن زمان است كه دریچه های خوشبختی و سعادت، یكی پس از دیگری به روی آن ها باز می شوند.
● همسرتان تغییر خواهد كرد
از طرفی توصیه می شود كه در فكر تغییر شخصیت طرف مقابل خود نباشید كه راه بیهوده ای است. آن چه مربوط به رفتار او باشد. خود به خود در درازمدت تغییر خواهد كرد. «پذیرفتن»، معمولاً یك جاده دو طرفه است وقتی شما همسر خود را همان طور كه هست بپذیرید و او را مورد تأیید قرار دهید، او هم ناگزیر می شود كه شما را همان طور كه هستید بپذیرد.
● من تو را درك می كنم
وقتی پذیرفتن همراه با «درك كردن» باشد، آن وقت زندگی رویایی و زیبا می شود، یعنی چلچراغ های زندگی یكی پس از دیگری روشن می شوند و محیط زندگی زناشویی را پر از نور، روشنایی و شفافیت می كنند. زنی كه دوست همسرش می شود، به او اعتماد به نفس می دهد، به او امنیت خاطر می دهد، اضطراب ها و دل نگرانی هایش را كاهش می دهد و به همسرش می فهماند كه در این دنیا كسی هست كه همیشه با او باشد.
بنابراین وقتی چنین كردید، شور و نشاط و شادی را به خانه خود راه می دهید، با شرایط و امكانات و روحیات همسرتان كنار بیایید تا تنور علاقه شما روز به روز گرم تر شود، به همین دلیل به صراحت گفته می شود كه همسرتان را با دیگران مقایسه نكنید. اگر در منزل یكی از دوستان و آشنایان رفتید و خانم آن خانه دارای خصوصیات برجسته ای بود، از همسرتان نخواهید كه او هم مثل آن خانم بشود و یا چنان چه شوهر یكی از دوستان و آشنایان دارای مشخصات ویژه ای بود، آن مرد و خصوصیاتش را با همسرتان مقایسه نكنید و درپی تغییر او نباشید؛ چرا كه هر زن و مردی دارای صفات و روحیات جداگانه ای هستند.
زوجین جوان باید بكوشند صفات برجسته و ارزشمند همسر خود را پیدا كرده و به آن ها بیندیشند تا همواره روحیه شاد و مطلوبی داشته باشند واگر همسر خود دارای مزایایی بود كه بی تردید نیز دارای چنین مزایایی است بكوشید معایب احتمالی او را هم تحمل كنید؛ چرا كه باید مزایا و معایب را با هم پذیرفت، هیچ یك از زندگی هایی كه در اطراف شماست، ایده آل و خوب مطلق نیست!
همه انسان ها كم و بیش دارای امتیازاتی هستند، از این رو دنبال كمال مطلق نباشید كه هرگز به آن دسترسی پیدا نخواهید كرد. اجازه ندهید كمال گرایی روحیه شما را خراب كند كامل مطلق هرگز وجود ندارد.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید