پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

آیا می‌دانید مردم دنیا صبحانه چه می خورند؟


آیا می‌دانید مردم دنیا صبحانه چه می خورند؟
شاید اگر بعضی از غذاهایی كه مردم سایر كشورها به‌عنوان صبحانه می‌خورند، مرور كنیم، تعجب كنیم كه چه غذاهای سنگینی هستند ولی به طور كلی به نظر می‌رسد مردم اكثر كشورها به‌صورت سنتی، وعده غذایی كاملی را برای صبحانه در نظر گرفته‌اند:
● الجزایر و كامرون در افریقا: در الجزایر صبحانه رایج در میان اكثر مردم قهوه، نان فرانسوی و كره ومرباست، در حالی كه مردم كشور كامرون غذاهای پختنی را ترجیح می‌دهند و از لوبیا و ذرت‌پخته و تخم مرغ و املت و یك نوع ماكارونی خاص به‌عنوان صبحانه استفاده می‌كنند.
● ژاپن و كره در آسیا: صبحانه در ژاپن شامل یك نوع سوپ مخصوص، برنج با چاشنی‌های مختلف و ماهی و تخم‌مرغ است. همچنین سبزی‌های شور چاشنی دیگر صبحانه در میان ژاپنی‌هاست. در كره، صبحانه وعد‌ه‌غذایی جداگانه‌ای محسوب نمی‌شود و غذاهای صرف شده در صبحانه فرق چندانی با سایر وعده‌های غذایی ندارد.
● استرالیا: صبحانه استرالیایی‌ها بسیار شبیه سایر كشورهای اروپایی و امریكایی است و شامل انواع میوه‌ها، برشتوك و نان تست و آب‌میوه است.
● انگلیس و ایتالیا: صبحانه مردم ایتالیا شامل شیر گرم و قهوه و یك نوع بیسكویت مخصوص است اما مردم سنتی انگلیس به یك صبحانه بسیار كامل شامل گوجه‌فرنگی، لوبیا، قارچ، نان‌تست، ماهی دودی و گوشت و قهوه عادت دارند. ولی امروزه اكثر مردم این كشور كمتر صبحانه كامل سنتی خود را صرف می‌كنند.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید