پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

قبل از این که کارتان به جای باریک بکشد


قبل از این که کارتان به جای باریک بکشد
برای مقابله با وقوع اختلافات در خانواده باید تلاش كرد. مطمئناً جمعیتی كه در راهرو های دادگاه خانواده تردد می كنند با مشكلاتی خاص دست به گریبان بوده اند اما قبل از اینكه كار به جاهای باریك بكشد به فكر چاره باشید.
▪ زمانی برای شروع یك زندگی مشترك تصمیم بگیرید كه از استقلال و توان كافی برای اداره یك خانواده جدید مطمئن باشید.
▪ زمانی را برای جاری شدن صیغه عقد مطلوب بدانید كه از خواست ها و نگرش های یكدیگر با خبرید و می دانید كه هر دو هدفی مشترك را دنبال می كنید. برای رسیدن به این شناخت، مدتی به یكدیگر فرصت دهید.
▪ در دنیای بزرگ هیچ دو نفری مانند هم نیستند تفاوت های بارز میان دو خواهر و یا دو برادر كه هر دو زاده یك مادر و پدر هستند، گویای این مسأله است.
بنابراین مبنای تفاهم را معیارهای اصلی قرار دهید.
▪ پیش از ازدواج به مسأله اعتیاد به طور جدی بیندیشید و از نداشتن اعتیاد همسرتان به هر گونه مواد مخدر، اطمینان كامل حاصل كنید. نگذارید امید به ترك كردن و یا ترك دادن سبب شروع یك زندگی پر مشكل شود.
▪ برای داشتن زندگی خوب و توأم با آرامش، به شیوه زندگی انتخابی خود عشق بورزید. چشم و هم چشمی، حسادت و تجمل پرستی، بار سنگین زندگی های امروز را از دوش هیچ زوج جوانی برنداشته است. به راستی كه راضی بودن به روزی، گنجینه ای بزرگ برای ساختن آینده یك زوج جوان است.
▪ تجربه بارها و بارها ثابت كرده كه زوجی موفق و سربلند هستند كه در كشاكش زندگی در كنار هم و یارهم هستند. در كنار هم در شادی ها می خندند و در سختی و رنج ها با هم به جنگ مشكلات می روند. اشتباهات یكدیگر را می بخشند و موفقیت های یكدیگر را جشن می گیرند.
▪ به یاد بسپارید گفتن كلمات محبت آمیز، ذكر محسنات یكدیگر و یادآوری اینكه همسرتان را دوست دارید و به وجودش در كنارتان افتخار می كنید، مختص دوران آشنایی و اوایل ازدواج نیست. انسانها نیاز به شنیدن مهر یكدیگر دارند. آنچه در دل و ذهنتان می گذرد را صادقانه به زبان آورید كه یكی از عوامل مهم در بقای زندگی زناشویی است.
▪ بد نیست بدانیم استفاده از تجربیات و نظریات دیگران مترادف با دخالت آنها در زندگی زناشویی ما نیست؛ بهتر است تجربیات گذشتگانمان را سرمشق كنیم و خود كاشف شادی های دیگر مان باشیم.
▪ اگر در برخی مسائل با یكدیگر اختلاف نظر دارید هرگز فرزندانتان را از آن مطلع نكنید در مقابل فرزند، پدر و مادر عنصری واحد و جدایی ناپذیر هستند كه حرف و قولشان یكی است.
▪ دوستی سر لوحه بهترین نوع رابطه است كه نه در شناسنامه و نه در هیچ جای دیگر ثبت نمی شود اما عمیق و بی پیرایه است. بهترین والدین همان هایی هستند كه با فرزندشان دوست و رفیق اند. بهترین زوجها نیز آنانی هستند كه قبل از این كه به یادشان بیاید كه زن و شوهر یكدیگرند، بدانند كه دوست هم هستند. رابطه صمیمانه و خالصانه توأم با درك و حفظ احترام همدیگر، شاید یكی از عوامل مهم تضمین كننده بقای یك زندگی باشد.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید