جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

قلب دوم خود را بهتر بشناسیم


بایستی قلب دوم خود را بهتر بشناسیم، به افراد توصیه می‌شود كه نباید ناخن‌ها از ته گرفته شود، در صورتی كه فرد در دید خود اشكال دارد شخص دیگری آن كار را انجام دهد و از به كار بردن تیغ و قیچی برای گرفتن ناخنها استفاده نشود.
همچنین به افراد توصیه می‌شود كه جوراب خود را روزانه عوض كرده و از جوراب نخی ضخیم استفاده كنند. اگر از كفش راحت با پاشنه نه زیاد بلند و نه زیاد تخت و پنجه پهن استفاده شود بهترست جنس كفش از چرم طبیعی و نرم باشد.
میخچه پا یكی از ناراحتی‌هایی است كه در اثر راحت نبودن كفش ایجاد می‌شود در صورت بروز این مشكل باید سعی كرد دستكاری نشود و از زخم شدن آن جلوگیری كرد تا عفونتی به میخچه اضافه نشود و درمان میخچه تحت نظر پزشك و با استفاده از چسب‌های مخصوص و مواد دارویی امكانپذیرست.
یكی دیگر از عوارض پوشیدن كفش نامناسب فرورفتن قسمتهای كناری ناخن به داخل پوست مجاور آن است، كه با تورم، قرمزی، درد و گاه عفونت میكروبی با ترشح چركی همراه است. این عارضه ناخن فرو رونده نام دارد كه تقریبا همیشه در انگشت بزرگ پا رخ می‌دهد. اما ممكنست در سایر انگشتان پا و یا دست‌ها نیز بروز می‌كند.
كوتاه كردن نامناسب ناخن نیز می‌تواند این مشكل را ایجاد كند. دیابت، فشار مداوم روی ناخن، رطوبت بالا(عرق زیاد پا) و چاقی نیز از دیگر عوامل مؤثر در ایجاد ناخن فرو رونده است و در صورت بروز این مشكل حتما باید به پزشك مراجعه شود.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید