جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

برای درد سینه چه باید کرد ؟


برای درد سینه چه باید کرد ؟
معمولاً دردهای قفسه صدری که ناشی از درد قلبی است بصورت حمله ای و با احساس فشار در جلوی قفسه سینه مشخص می شود و علت عمده آن عدم تعادل بین عرضه و تقاضای اکسیژن در بافت عضله قلبی می باشد بعبارت دیگر نیاز قلب به اکسیژن بیش از مقدار فراهم آمده برای آن می باشد که این امر می تواند بدلایل مختلفی ایجاد شود که عبارتند از :
▪ فعالیتهای فیزیکی که نیاز قلب به اکسیژن را افزایش می دهند .
▪ قرار گرفتن در معرض هوای سرد که می تواند منجر به انقباض عروق محیطی و افزایش فشارخون و در نهایت افزایش نیاز قلب به اکسیژن شود .
▪ صرف غذای سنگین که منجر به افزایش جریان خون سیستم گوارشی شده ، حجم خونی را که در اختیار قلب قرار می گیرد کاهش می یابد .
▪ استرس یا هیجانات که سبب آزاد شدن آدرنالین شده که فشارخون را افزایش داده و حتی می تواند ضربان قلب رانیز بالا برده در نتیجه کار قلب و نیاز به اکسیژن آن را افزایش میدهد .
● درمان دردهای قفسه صدری
هدف درمان دردهای قفسه صدری کاهش نیاز قلب به اکسیژن و فراهم نمودن اکسیژن کافی جهت عضله قلب می باشد در صورتیکه شما دچار درد قفسه سینه شدید همانطوری که مطلع هستید ابتدا یک پرل زیرزبانی گذاشته به مدت ۳ دقیقه صبرمی کنید در صورتیکه با گذشت پنج دقیقه درد بهبود نیافت پرل بعدی را مصرف نماید و در صورتیکه پس از گذشت ۱۵ دقیقه و با مصرف ۳ پرل زیرزبانی بهبودنیافتید حتماً از همراهان یا نزدیکان بخواهید که سریعاً شما را به یک مرکز درمانی که مجهز به بخش مراقبتهای ویژه قلبی می باشد ارجاع نمایند و در صورت لزوم با تشخیص پزشک معالج جهت بررسی و اقدامات درمانی در بخش بستری و تحت نظر قرار بگیرد .
لازم به توضیح است که ممکن است دردهای قلبی با دردهای دیگری از قبیل : برگشت غذا از معده به مری ،‌اسپاسم مری ، زخمهای معده - بیماریهای مجاری صفراوی ، دردهای عصبی عضلانی - و بیماریهای ریوی اشتباه گرفته شوند که پس از مراجعه به مراکز درمانی اقدامات لازم تشخیصی انجام و درمان های لازم صورت می گیرد .
منبع : واحد مرکزی خبر


همچنین مشاهده کنید