جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

حرکت لوکوموتیوی در فوتبال


حرکت لوکوموتیوی در فوتبال
در این حرکت ، با توجه به سمت حریف ، توپ با پای مخالف هدایت می شود . بازیکن پای ضربه زننده خود را به سبک پس زدن لوکوموتیو ( حرکت پس و پیش ) به عقب و جلو برده و سپس به حرکت خود با توپ ادامه می دهد . این حرکت نوسانی به عقب حرکت را کند می کند که با اجرای جهشی خفیف به وسیله پای دیگر جبران می شود ، و به محض این که این پا با زمین تماس پیدا کند ، حرکت سرعت می گیرد . اگر حرکت پس و پیش را خوب انجام دهید ، حریف در تعقیب حرکت و تا حد زیادی در زدن توپ شما دچار زحمت خواهد شد . از بدن خود برای ایجاد مانع در مقابل حریف استفاده کنید ( حفظ توپ ) .
● حرکت رفت و برگشتی با پای چپ و راست
‌بازیکن با استفاده از درون پا توپ را از پای چپ به پای راست و بالعکس جابه جا می کند . به محض اینکه حریف از یک طرف به توپ حمله کند ، توپ و سنگینی بدن را به پای دیگر منتقل می کنیم . شما در موقع مناسب با انحنا خفیف پای راست یا چپ خود به سمت بیرون ، می توانید حرکت خود را ادامه داده و حریف را از صحنه خارج کنید .
● عبور پا از روی توپ
‌قبل از اینکه حریف به شما حمله کند ، با پای راست گامی سریع به جلو و به سمت درون برداشته ، چرخشی ۹۰ درجه یا نصف آن به پا بدهید و سپس با بیرون پای راست توپ را به حرکت در آورید . همین حرکت با پای چپ ، به طور عکس انجام می گیرد .
منبع : شبکه رشد


همچنین مشاهده کنید