یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ / Sunday, 24 February, 2019

آب بنوشید


آب بنوشید
▪ با نوشیدن آب، سموم را از بدن خارج كنید
به یاد داشته باشید طی هر برنامه سم زدایی از بدن باید از آب استفاده كنید. این ماده حیاتی سموم را رقیق كرده از بدن دفع می كند. آب مهم ترین ماده سم زدا محسوب می شود.
به پاكسازی كلیه و پوست كمك می كند و وضعیت تعرق را با ورزش بهبود می بخشد. لذا نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز (بسته به سایز و سطح فعالیت بدنی) پیشنهاد می شود.
یكی از فواید آب جلوگیری و درمان سوزش معده است.
این احتمال نشانه كمبود آب در بخش فوقانی دستگاه گوارش بوده و نشانه مهم تشنگی بدن است. استفاده از داروهای ضد اسید در درمان این درد، دهیدراتاسیون را برطرف نمی كند و بدن همچنان از كمبود ذخیره آب رنج می برد.
▪ اثر دیگر این مایع حیاتی پیشگیری و بهبود آرتریت است. درد مفصلی روماتوئیدی یا همان آرتریت نشانه كمبود آب در مفاصل دردناك است. این بیماری در هر دو گروه جوانان و سالمندان مشاهده می شود. استفاده از داروهای مسكن مشكل را برطرف نمی كند بلكه اثرات جانبی را هم در پی دارد. دریافت آب و كاهش مصرف نمك در درمان آرتریت مؤثر است. تأثیر آب در جلوگیری و درمان كمر درد نیز مطرح شده است.
درد قسمت پایینی كمر و آرتریت ستون فقرات نشانه كمبود آب در ستون مهره ها و دیسك هاست. دریافت آب بیشتر به رفع این مشكلات كمك می كند.
و بالاخره این كه گفته می شود آب در جلوگیری از آنژین قلبی، میگرن، كولیت، آسم، فشار خون بالا، دیابت در مراحل اولیه، كلسترول بالا، افسردگی، سندرم خستگی مزمن، لوپوس، ام.اس و دیستروفی عضلانی نقش دارد.

منبع : روزنامه کیهان

مطالب مرتبط

هنگام تعطیلات، تغذیه مناسب را تعطیل نکنید

هنگام تعطیلات، تغذیه مناسب را تعطیل نکنید
با فرا رسیدن ایام تعطیلات و مسافرت در این روزها ، دقت در نوع غذا خوردن کم می شود. برای اینکه از سفر خود لذت ببرید، باید انرژی کافی داشته باشید. تأمین انرژی کافی و حفظ سلامت روحی بستگی به غذایی دارد که می خورید و با یک برنامه غذایی غلط ،هم سلامت روحی و هم سلامت بدنی در معرض خطر قرار می گیرند.
برای اینکه در طول سفر برنامه غذایی مناسبی داشته باشید ،توجه به دو نکته ضروری می باشد:
۱) دقت کنید مکانی را که برای اقامت در سفر انتخاب می کنید، آشپزخانه داشته باشد. در این صورت تهیه و پخت غذا، آسان تر می شود.
۲) نکات تغذیه ای زیر را در نظر داشته باشید:
ـ صبحانه مهم ترین وعده غذایی در طی روز است.
مصرف مواد غذایی حاوی شکر و آرد فراوان در صبحانه باعث افزایش ناگهانی قند خون و به دنبال آن کاهش قندخون می شود. در نتیجه هم انرژی مورد نیاز و هم رفتار شما دچا ر تغییرات ناگهانی می شوند، در نتیجه روز خوبی نخواهید داشت. منظور از مواد حاوی شکر و آرد فراوان، مواد غذایی از قبیل مربا، نان سفید مثل باگت و لواش، چای شیرین، کیک و عسل است.
بهترین مواد غذایی برای صبحانه عبارتند از : شیر ، تخم مرغ (به صورت نیمرو یا آب پز یا املت گوجه فرنگی )، کره پاستوریزه و نان سبوس دار مثل نان سنگک یا بربری ، پنیر و گردو و نان سبوس دار،ساندویچ نان و پنیر و خیار یا گوجه فرنگی .
کره حیوانی علاوه بر چربی ، دارای ویتامین A و D نیز است.مصرف کره پاستوریزه ی حیوانی فقط برای افراد چاق و افراد دچار چربی خون بالا و بیماری قلبی مضر است، ولی برای کودکان و نوجوانان و افراد لاغر یا متناسب، ضرری ندارد و مفید هم است ، زیرا کره حیوانی علاوه بر چربی ، دارای ویتامین A و D نیز است. برای مصرف بیشتر کره حیوانی را توصیه می کنم، زیرا کره گیاهی یا مارگارین، بعلت هیدروژنه کردن روغن مایع گیاهی، احتمال سرطان زایی بیشتری دارد.
ـ تخم مرغ
نیز منبع غنی پروتئین ، ویتامین A ، ویتامینD و آهن است. نان سبوس دار هم علاوه بر فیبر غذایی، حاوی ویتامین B است.
مصرف زیاد غذاهای شیرین، فرد را دچار خستگی زودرس و خواب آلودگی می کند.
ـ تنقلات شیرین مثل انواع شیرینی ، کیک و شکلات را خیلی کم مصرف کنید. بهترین مواد غذایی برای مصرف در میان وعده (بین غذا) عبارتند از: بیسکویت سبوس دار مثل ساقه طلایی، سبزیجات مثل هویج ، آبمیوه طبیعی یا میوه تازه، ذرت بوداده ی بدون نمک مصرف زیاد غذاهای شیرین، فرد را دچار خستگی زودرس و خواب آلودگی می کند. به همین دلیل بیشتر افراد در طی روز خسته و عصبی هستند، زیرا معمولاً در میان وعده برای جبران انرژی خود، مواد غذایی شیرین و کربوهیدراتی را مصرف می کنند. حداقل روزی ۸ لیوان آب بنوشید.
ـ در طی روز آب زیادی بنوشید، به خصوص وقتی که جلوی آفتاب یا در یک محیط گرم هستید. هنگام گردش، پیاده روی، قدم زدن و مسافرت به دلیل افزایش فعالیت بدنی، نیاز به مصرف آب افزایش می یابد. بنابراین همیشه یک بطری آب همراه داشته باشد. حداقل روزی ۸ لیوان آب بنوشید.
ـ اگر تصمیم دارید به یک مکان آفتابی بروید، به میزان کافی اسیدهای چرب ضروری را مصرف کنید، زیرا این اسیدهای چرب ، کلسیم را با خود حمل کرده و در خون رها می کنند، تا به پوست برسد. این کار سلامتی پوست را تأمین می کند. بهترین منابع اسیدهای چرب شامل : کره حیوانی، روغن زیتون، روغن ذرت، روغن سویا و سایر روغن های گیاهی است.
ـ از مصرف هر نوع غذای پخته که مدت طولانی در دمای اتاق مانده خودداری کنید مگر میوه و مغزهایی که خود شما پوست یا پوسته ی آن را جدا می کنید. از مصرف میوه هایی که پوست آنها صدمه دیده است، خودداری کنید.
ـ غذاهای حاوی تخم مرغ خام یا غذاهای پخته نشده مثل مایونز خانگی، بعضی سس ها و برخی دسرها، می توانند خطرناک باشند.
ـ بستنی تهیه شده درمحل های غیرمطمئن به احتمال زیاد با مواد آلوده همراه است و می تواند باعث بیماری شود. اگربه بهداشت محلی که در آن بستنی تهیه می شود، شک دارید، ازمصرف بستنی خودداری کنید.
ـ شیر غیر پاستوریزه را قبل از مصرف بجوشانید.
ـ از یخ استفاده نکنید مگر مطمئن شوید که از آب سالم تهیه شده است.

وبگردی
گاف حسین شریعتمداری با کامپیوتر 30 میلیونی آمریکایی
گاف حسین شریعتمداری با کامپیوتر 30 میلیونی آمریکایی - مدیر مسئول کیهان در حالی مدعی است که سیستم «مکینتاش» بیش از ۴۰ سال است که در کیهان مورد استفاده قرار می‌گیرد که این سیستم اساسا از سال ۱۹۸۴ یعنی ۵ سال پس از انقلاب تولید و نمی‌توانسته است زودتر از این تاریخ در کیهان مورد استفاده قرار گیرد.
آقای روحانی! نمی دانید یا تجاهل می کنید؟ /  دلار تک نرخی 4200 ! گوسفند بوئینگ سوار ! پراید ...
آقای روحانی! نمی دانید یا تجاهل می کنید؟ / دلار تک نرخی 4200 ! گوسفند بوئینگ سوار ! پراید ... - اخیراً رئیس جمهور حسن روحانی در توضیح علت قاچاق گفته است: علت قاچاق ارزانی است، وقتی جنسی در داخل ارزان است و در خارج گران، خود به خود قاچاق آن به خارج صورت می گیرد. به عنوان مثال چون الان گوشت در عراق گران تر از ایران است، از کشورمان به آنجا قاچاق می شود. درباره قاچاق بنزین نیز همین موضوع مصداق دارد.
راز میتوانیم موشک و نمیتوانیم خودرو در اقتصاد است
راز میتوانیم موشک و نمیتوانیم خودرو در اقتصاد است - مشکل تولید فقط به سطح فناوری مربوط نیست. ما می‌توانیم یک وسیله و کالای باکیفیت بالا را تولید کنیم، ولی با قیمت بسیار گران که خریداری نخواهد داشت. در واقع اگر بتوانیم چنین کالایی را وارد کنیم در مقایسه با تولید آن به شدت به‌صرفه است. ولی در جریان تولید موشک با وضعیت دیگری مواجهیم. اول اینکه موشک را بدون قید و شرط نمی‌فروشند یا برخی کشور‌ها به دلایل امنیتی علاقه ندارند که در تامین نیازشان به این کالا‌ها…
جمهوری اسلامی عمق حکمرانی اقتصادی ندارد
جمهوری اسلامی عمق حکمرانی اقتصادی ندارد - برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته با حضور عادل پیغامی اقتصاددان و سیداحسان خاندوزی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
کپی‌برداری «عین‌به‌عین»
کپی‌برداری «عین‌به‌عین» - انتظار می‌رفت که علیخانی هم در قسمت اول برنامه «عصرجدید» به کپی بودن «عین‌به‌عین» برنامه‌اش و شباهت آن با برنامه مشهور «گات تلنت‌ آمریکایی» اشاره کند و در مقایسه‌ای از ویژگی‌های احتمالاً متفاوت نسخه ایرانی این برنامه بگوید؛ علیخانی اما ترجیح داد در این زمینه حرفی نزند!
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان - مراسم استقبال از رئیس جمهور در سفر به استان هرمزگان.
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی!
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی! - در ویدیویی که در فضای مجازی داغ شده شاهد پخش کیک 40 سالگی جمهوری اسلامی
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو - چند سالی است از جمله روزهای اخیر که با نزدیک شدن به مقاطعی از جمله دهه‌ی فجر، شبکه‌های تلویزیونی فارسی خارج کشور مانند بی‌بی‌سی و من‌وتو مستندهایی از زمان انقلاب پخش می‌کنند که جزو آرشیو صداوسیما بوده است ولی تا امروز مشخص نشده است که چطور و توسط چه کسانی به دست آنها رسیده است؟
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد - دیدار و سلام نظامی فرماندهان نیروی هوایی ارتش به سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد انتقادهایی را در پی داشته است.