چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 17 April, 2024
مجله ویستا

دریبل انتظار در بازی فوتبال


دریبل انتظار در بازی فوتبال
دریبلی است که بازیکن بوسیله آن ، حفظ توپ می کند .
بازیکن با چرخش های خود در عرض زمین حریف را به دنبال خود می کشاند و در همان حال موقعیت یاران خود را زیر نظر می گیرد . دریبل انتظار می تواند موجب سرعت عمل دریبل زن شود . دراین حالت ، تغییر آهنگ موجب بهم ریختن حرکت و واکنش دفاع می شود . در فوتبالی که هر روز محکم تر و خشن تر و در آن یار گیری فشرده تر می شود ، دریبل انتظار ضروری به نظر می رسد .
دریبل انتظار از لحاظ تاکتیکی نیاز به اجرای حرکاتی دارد که در جلسات تمرین باید تکرار شوند ، از لحاظ تکنیکی نیز نیاز به تسلط کامل به حرکت با توپ ، حفظ آن و توجه کامل به بازی دارد . آلن ژیرس ، هافبک قد کوتاه تیم فرانسه ، در حرکت مشکل دریبل انتظار کاملا موفق بود . در دقاق آخر یک مسابقه که غالبا حفظ نتیجه مطرح است ، بازیکنان تکنیکی با دریبل انتظار و پاس های تکراری تیم را قادر می سازند که صرف وقت کند .
● توجه :
فوتبالیستی که در حرکت دریبل انتظار مستعد است ، در انواع دیگر دریبل زیاد مستعد نیست ( به علت کمبود سرعت ) . به بیانی ساده تر ، دریبل انتظار با دریبل به منظور دور زدن حریف متضاد است ، زیرا اولی نیاز به کنترل و تعادل داشته ، در حالی که دومی نیاز به سرعت و شتاب دارد.
دریبل انتظار وظیفه هافبک ها و مهاجمان میانی است .
منبع : شبکه رشد


همچنین مشاهده کنید