پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

کوکو بادنجان


کوکو بادنجان
برای تهیه انواع كوكوها می‌توان از انواع سبزیجات تازه استفاده كرد. اغلب این غذاها سریع آماده می‌شوند و در دسته غذاهای مورد علاقه خانم‌های شاغلی قرار می‌گیرند كه دیر به خانه می‌آیند. حتی می‌توان به كمك این نوع غذاها، آن دسته از مواد غذایی را كه افراد خانواده دوست ندارند، به شكل خاصی تهیه و در رژیم غذایی شان وارد كرد. به طور مثال، بسیاری از افراد كدوی سبز را كمتر دوست دارند، در حالی كه می‌توان این غذا را به شكل كوكو تهیه كرد به طوری كه این افراد متوجه نشوند در آن چه مواد غذایی استفاده شده است.
▪ بهتر است قبل از تهیه مایه این كوكو، بادنجان‌ها را آب‌پز كنید تا میزان روغنی كه برای سرخ كردن آن استفاده می‌شود، كمتر شود. بسیاری از خانواده‌ها برای نگه داری بادنجان در فریزر و حتی استفاده سریع از آن، آن‌را یك بار سرخ می‌كنند كه بهتر است از روش كباب كردن یا آب‌پز كردن به جای این روش استفاده شود.
▪ در این غذا می‌توان از انواع سبزیجات مانند فلفل دلمه‌ای یا قارچ و حتی سبزیجات خشك معطر استفاده كرد.
▪ به جای روغن مایع از روغن زیتون یا روغن‌های سرخ كردنی استفاده كنید، زیرا در حرارت بالا و در مدت طولانی، كمتر فرصت تولید تركیبات مضر دارند و به این دلیل برای سرخ كردن‌های طولانی مفیدترند.
▪ اگر از رژیم غذایی كم كالری پیروی می‌كنید، بهتر است علاوه بر سبزی‌های خشك معطر، سبوس گندم نیز به كوكویتان اضافه كنید. این كار موجب می‌شود فیبر موجود در این غذا بیشتر شده، از میزان كالری در واحد حجم كاسته شود.
▪ در این غذا از تخم مرغ بیشتر استفاده می‌شود. توصیه ما این است كه از تخم مرغ‌هایی كه دارای اسید‌های چرب امگا سه هستند، به جای تخم مرغ‌های معمولی استفاده كنید تا سطح كلسترول خونتان تغییر نكند.
▪ به منظور كاهش روغن مصرفی برای سرخ كردن غذایتان، آن‌را در ظرفی نشكن بریزید و در فر قرار دهید. این روش پخت از میزان كالری غذایتان در هر برش به میزان قابل توجهی می‌كاهد زیرا روغنی كه برای طبخ غذایتان به این روش استفاده می‌شود، كمتر از روش سرخ كردن است.
▪ همراه این غذا بهتر است از ماست كم چرب و سبزی خوردن تازه به همراه مقدار بسیار كمی‌نان استفاده كنید. بهتر است نان هم از نوع كامل و سبوس دار باشد.‌
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید