جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ / Friday, 23 February, 2018

اندام متناسب کدام است؟


اندام متناسب کدام است؟
شما فكر می‌كنید اندامی متناسب دارید؟ البته این كاملا بستگی به معیارهای هر جامعه‌ای از تناسب اندام دارد. ولی به طور كلی این روزها داشتن اندامی لاغرتر نشانه تناسب اندام بیشتری است. ورزش و تغذیه دو بازوی اصلی تناسب اندام هستند. ورزش‌ها را می‌توان به ۳ شاخه اصلی تقسیم كرد. حركات قدرتی، حركات كششی و حركات هوازی.
در نرمش‌های قدرتی عضلات پیوسته منقبض می‌شود تا جایی كه خستگی عضلانی پیش بیاید اما در حركات كششی، كشش‌هایی آهسته در مدت زمان مشخصی بر عضلات وارد می‌شود. در هنگام انجام حركات ایروبیك، دسته‌های مختلف عضلانی به صورت مداوم به تمرین و حركت درمی‌آیند. ورزش‌های قدرتی با افزایش تونوسیته عضلانی، توان عضلات را بالا می‌برند. با انجام این تمرینات شما اندامی با انرژی و با توانایی بیشتر برای انجام فعالیت‌های روزمره خواهید داشت.
اگر شما در بلند كردن اشیا مشكل دارید می‌توانید با این گروه حركات، عضلات شكم و كمر خود را تقویت كنید. ورزش‌های كششی به حركت آسان‌تر شانه‌ها و پاها كمك می‌كنند و می‌توانید از حداكثر چرخش مفاصل خود استفاده كنید. اگر شما فعالیت بدنی دارید و در شغل خود مجبورید دائما از عضلات و مفاصلتان استفاده كنید به شما توصیه می‌كنیم هر روز صبح این حركات را انجام دهید. این حركات باید به آرامی انجام شود. هیچگاه دست‌ها و پاهایتان را پرتاب نكنید.
ورزش‌های ایروبیك توانایی قلب و ریه‌ها را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند اكسیژن كافی در اختیار تمام سلول‌های بدنتان قرار گیرد. این ورزش‌ها شما را خوش خلق‌تر كرده و به كاهش فشارخون و بالا رفتن انرژی روزانه كمك می‌كنند. این ورزش‌ها حركاتی مناسب برای دستیابی به تناسب اندامند چون شما به طور منظم با انجام آنها كالری از دست خواهید داد.
پیاده‌روی سریع، دوچرخه سواری، اسكیت، شنا، پیاد‌ه‌روی و حركات موزون، حركات هوازی آشنایی هستند كه بسیار كم خرجند و شما می‌توانید به راحتی در هر لحظه یكی از آنها را انجام دهید. برای رسیدن به تناسب اندام اهداف غیرواقعی و دست نیافتنی را كنار بگذارید. شما می‌توانید اهدافتان را درجه‌بندی كنید و با اتمام رسیدن هر مرحله، مرحله جدیدی را در پیش بگیرید. در این صورت همین مشاهده موفقیت، انگیزه شما برای ادامه راه رسیدن به تناسب اندام خواهد شد.

نیكی پرهام

منبع : روزنامه سلامت

مطالب مرتبط

بهترین راه کنترل وزن


بهترین راه کنترل وزن
امروزه به دلیل زندگی شهری كه همراه با فقر حركتی است میزان اضافه وزن، چاقی و بروز بیماری‌هایی چون دیابت، بیماری‌های قلبی- عروقی و افزایش فشارخون افزایش یافته است و دستورات متعددی برای از بین بردن این مشكل همراه فرد ارائه می‌شود اما از میان این روش ها كدام درست است؟
انرژی مورد نیاز هر شخص دقیقاً در ارتباط با فعالیت بدنی وی است. هر شخص با سن متوسط به ازای هر كیلوگرم از وزن خویش به ۳۵ كیلوكالری انرژی برای هر روز نیاز دارد. یعنی یك شخص ۷۰ كیلوگرمی به حدود ۲۵۰۰ كیلوكالری انرژی نیازمند است. حال هر چه به عمر شخص افزوده می شود چون از فعالیت بدنی وی به همان نسبت كاسته می‌شود جذب همان مقدار انرژی می تواند به اضافه وزن وی بینجامد.
حال اگر شخصی تغذیه روزانه خود را كنترل نكند و تنها روزانه یك قطعه كیك بخورد روزانه ۳۵۰ كیلوكالری انرژی بیشتر در خود ذخیره می‌كند و بعد از ۱۰ روز مقدار انرژی ذخیره شده در بدن ۳۵۰۰ كیلوكالری خواهد بود و این به معنی نیم كیلو اضافه وزن برای این فرد است.
زیرا ۷هزار كیلوكالری انرژی ذخیره به معنای یك كیلو چربی اضافه در بدن است.همان طور كه می دانیم حدود ۲/۱ تا ۳/۱ درصد مجموع انرژی مورد مصرف ما صرف انرژی بازال می شود.
انرژی بازال انرژی ای است كه شخص در خلال ۲۴ ساعت كه در روی یك تخت با نور ملایم دراز كشیده باشد مصرف می كند و آن حدود ۱۴۰۰ كیلوكالری است و برای هر فرد متغیر است.
در اثر كم شدن وزن ۱۰ تا ۶۵ درصد بافت‌های پیوندی در اثر نخوردن غذا از بین می رود.
اگر ورزش از روی اصول و منظم باشد بافت‌های عضلانی جدید به وجود می آید.وقتی كه به طور جدی ورزش كنید بافت های چربی سوزانده می‌شود و اگر تلفیقی از محدودیت غذایی و افزایش انرژی مصرفی روزانه به طور هماهنگ صورت گیرد در مجموع چیزی حدود نیم كیلو هر هفته از وزن شخص كاسته می شود كه در طول ۶ ماه از سال حدود ۱۲ كیلو از وزن فرد كاسته می شود. اگر كاهش وزن بیش از نیم كیلو در هر هفته صورت گیرد عوارض جانبی آن شخص را دچار مشكلات بعدی می كند.
رژیم غذایی افراد چاق باید به گونه ای باشد كه هر هفته حدود ۲۵۰ كیلوكالری از برنامه غذایی روزانه شان حذف شود.
یك برنامه ورزشی روزانه كه شامل ۲ كیلومتر راهپیمایی باشد نیز می تواند باعث مصرف حدود ۱۰۰ كیلوكالری در روز شود. ورزش كلسترول خون را پایین می آورد و نیاز به انسولین را برای بیماران دیابتی كاهش می دهد. نشانه ها و عوارض اضطراب را از بین می برد و بدن را در مقابل سرطان مقاوم می‌نماید.
غلظت لیپوپروتئین در خون را بالا می برد و ازدیاد فشار خون را تقلیل می دهد. ورزش اشتها را كم می‌كند زیرا ورزش وظایف متنوع بدن را به حالت طبیعی درمی آورد و شما را با خودتان و نیازهای واقعی‌تان در تماس قرار می‌دهد و شما را از اشتهای ناشی از عادات غلط بازمی دارد زیرا ورزش سطح انسولین در گردش خون را كم می‌كند.
انسولین اشتها را تحریك می‌كند و مردم چاق دارای سطوح بالای انسولین هستند.
پیاده روی یك ورزش عمومی و قابل اجرا در هر مكان و هر زمانی است كه برای همه قابل اجرا است.
پس نتیجه می‌گیریم رژیم های غذایی كه در یك ماه بیشتر از ۲ كیلو از وزن بدن كاسته شود با عوارض كمبود ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها همراه است و فرد دچار ریزش مو و افسردگی می‌شود.
در واقع اگر به كم خوری عادت كنیم و روزانه ورزش كنیم دچار مشكلات اضافه وزن و به دنبال آن بیماری‌های قلبی، عروقی و... نمی‌شویم.

فهیمه جاویدمهر


وبگردی
ممنوعیت پروازهای «هواپیمایی آسمان» در اروپا
ممنوعیت پروازهای «هواپیمایی آسمان» در اروپا - پرواز تمام هواپیماهای «آسمان» در اروپا ممنوع است
استحاله! / بررسی نامه احمدی‌نژاد به رهبری
استحاله! / بررسی نامه احمدی‌نژاد به رهبری - دگرديسي‌هاي فراواني در ايران صورت گرفته‌است؛ اصولگرايان اصلاح‌طلب شده‌اند، تحول‌طلبان محافظه‌كار شده‌اند، مسئولان پاسخ ناكارآمدي‌هاي خود را از مردم مي‌خواهند و در تازه‌ترين نوع اين استحاله‌ها فردي كه بسياري مدعي هستند او برآمده از مهندسي انتخابات است با ارسال نامه به رهبرمعظم انقلاب درخواست برگزاري انتخاباتي آزاد، زودهنگام و به دور از مهندسي كرده‌است! محموداحمدي‌نژاد همان پديده خانمان براندازي كه براي…
مصاحبه دختری که با ریش به «آزادی» رفت با یورونیوز
مصاحبه دختری که با ریش به «آزادی» رفت با یورونیوز - فیلم - زهرا خوش نواز در گفتوگو با یورونیوز از مراحلی که برای آماده سازی ظاهرش طی کرد تا با چهره‌ای متفاوت وارد استادیوم شود گفت. او می‌گوید: «زمانی که از تونل گذر کردم و وارد ورزشگاه شدم و چشمانم به چمن ورزشگاه افتاد گریه‌ام گرفت.»
بار دیگر زیر گرفتن ماموران پلیس با ماشین سواری توسط دراویش
بار دیگر زیر گرفتن ماموران پلیس با ماشین سواری توسط دراویش - باز هم زیر گرفتن ماموران امنیتی و نیروی انتظامی توسط یک ماشین دیگر سواری توسط اراذل خیابان گلستان هفتم
حمله با اتوبوس به مأموران پلیس در پاسداران
حمله با اتوبوس به مأموران پلیس در پاسداران - کی از دراویش گنابادی با اتوبوس به مردم و مأموران پلیس در خیابان پاسداران تهران / گفته میشود تعداد شهدای ناجا در حمله آشوبگران فرقه ضاله گنابادی و حامیان نورعلی تابنده به ۴ تن رسیده است.
لحظه مواجهه وزیر راه با خانواده قربانیان سانحه هواپیمای
لحظه مواجهه وزیر راه با خانواده قربانیان سانحه هواپیمای - به دنبال سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ویدیو لحظه مواجه خانواده های جانباختگان را با وزیر مشاهده می کنید.
حمله با چاقو به یک راننده سر پارک خودرو
حمله با چاقو به یک راننده سر پارک خودرو - تصاویری دردناک از حمله مرد موتور سوار با چاقو به یک مرد راننده در حضور همسر و فرزندش در شهرستان داراب استان فارس را در ویدئوی زیر می بینید. به نظر میرسد این اتفاق در پی جرو بحثی بر سر پارک کردن وسایل نقلیه روی داده است!
اگر «عدم رویارویی با حریفان اسرائیلی» آرمان ماست چرا پنهانی و دزدکی؟
اگر «عدم رویارویی با حریفان اسرائیلی» آرمان ماست چرا پنهانی و دزدکی؟ - آنچه مشخص است جمهوری اسلامی ایران باید تصمیم مشخص و درستی درباره سیاست عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی بگیرد. دیگر نمی‌توان با این روش تعقیب و گریزی با این مسئله برخورد کرد. دیگر نمی‌توان ورزشکاران را از مقابله با کشتی‌گیران اسرائیلی باز داشت و در برابر رسانه‌های جهانی گفت به خاطر مصدومیت در میدان حاضر نمی‌شویم و در داخل جشن بگیریم که ما عزت‌مان را حفظ کردیم و...
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد !
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد ! - شب گذشته مراسم اکران فیلم بلوک 9 خروجی 2 به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا و نیز فیلم شاخ کرگدن در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه - سخنرانی پرحاشیه احمدی نژاد در مقابل دادگاه بقایی
    7 راز فوق العاده برای تجربه زندگی عالی و بی عیب و نقص
    زندگی عالی و چطور در زندگی پیشرفت کنیم و رازهای داشتن زندگی موفق و چطور آرامش داشته باشیم و زندگی شاد داشتن و رضایت از زندگی و زندگی عاشقانه در نمناک.