پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

انتخاب صحیح یک مشاور چگونه است؟


انتخاب صحیح یک مشاور چگونه است؟
كار با یك درمانگر دوره دیده می‌تواند با هدف خودشناسی بیشتر و رشد فردی صورت گیرد. با این وجود هر كسی می‌تواند عنوان كند كه مشاور یا روان درمان است و شما باید همیشه مطمئن شوید و سابقه و اعتبار وی را بررسی كنید. در این قسمت به برخی ملاحظات اضافی برای كمك به انتخاب نهایی یك مشاور مناسب اشاره می‌كنیم كه بهتر است آنها را به خاطر بسپارید:
▪ آیا حس می‌كنید كه بتوانید با هم به خوبی كار كنید؟ آیا درمانگر شما را به‌عنوان یك فرد به‌طور كامل درمان می‌كند و تاكید بر رشد مثبت دارد؟
▪ آیا حس می‌كنید كه درمانگر توجه خاصی از خود بروز می‌دهد و به طور جدی مراقب شماست. درمان را همراه با احترام ارائه داده و ارزش‌های‌تان را پذیرفته و به اشتراك می‌گذارد؟
▪ آیا اگر درباره یك مساله در زندگی یا مشكل عاطفی بخواهید نظری داشته باشید، درمان‌گرتان از شما حمایت می‌كند؟ آیا او با شما و برای ارزشیابی پیشنهادات سایرین كار می‌كند؟
▪ به خاطر داشته باشید كه شما كسی را انتخاب می‌كنید كه به او اطمینان كرده و مهم‌ترین رازها و ترس‌های‌تان را به او می‌گویید. البته شما یك درمان‌گر قابل با تفكر، دانش، مهارت و تجربه كارآمد می‌خواهید اما ضمنا باید كسی را انتخاب كنید كه بتوانید به او اطمینان كنید.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید