پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

سردرگمی در خیابان های شهر


سردرگمی در خیابان های شهر
گسترش جمعیت شهری و هجوم گسترده مردم به تهران، كه این روزها از آلوده ترین روزهای آن است، توجهات خاص مسئولان شهری را می طلبد و در این راستا مهم ترین برنامه ای كه برای هر شهر شلوغ ضروری می نماید، راهنمای شهری است.
از آنجایی كه تهران پایتخت ایران است، بالطبع گذر بسیاری از مردم دیگر شهرهای كشورمان یا خارج از كشور به این شهر باعث شده كه روزانه شاهد سردرگمی بسیاری از آنها باشیم. شاید در خیابان ها به افرادی برخورد كرده باشید كه به دنبال پیدا كردن نشانی هستند.
گاهی ما نیز به لحاظ این كه به خیال خودمان كم نیاوریم، نشانی هایی را با اینجا برو یا آنجا برود به آنها می دهیم كه بیشتر آنها هم با شك و تردید است.
اما راه حل این معضل چیست تا دست كم مسافران شهرستانی از این همه شلوغی و دود و دم تهران، یك خاطره شیرین داشته باشند.
با ایجاد باجه های اطلاع رسانی در میدان های اصلی، ارائه نقشه راهنمای شهر تهران در شركت تعاونی ها، شركت های هواپیمایی، راه آهن، افزایش تابلوهای راهنمای خیابان ها و كوچه ها و بازبینی در این تابلوها می توان از بار این مشكل كاست كه به نظر می رسد بهترین گزینه در این زمینه دیجیتالی كردن تابلوها باشد. یعنی یك تابلو به صورت خودكار، نشانی ها را اعلام كند. حتی در برخی مسیرها می توان از سیستم سخنگو استفاده كرد، برای نمونه سر چهارراه ها یك دستگاه سخنگو بهترین گزینه برای راهیابی و جلوگیری از سردرگمی شهروندان است.
محمودرضا رحمانی
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید