پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

هدایت توپ در فوتبال


هدایت توپ در فوتبال
فوتبالیست با انجام ابتدائی ترین حرکات تکنیکی در هدایت توپ ( پوشش توپ به وسیله بدن ، بالا نگه داشتن سر به منظور انجام حرکات خوب ) ، می تواند در حرکات با توپ کلیه امکانات تاکتیکی بازی را مورد استفاده قرار دهد .
یک فوتبالیست خوب باید توانائی تکنیکی دویدن با توپ را داشته و در همان حال بتواند به فضای جلوی خود مسلط باشد . حریف ، تغییر حرکت و بازی در جهات مختلف نباید او را گیج کنند . اساس تکنیک به حرکت در آوردن توپ و سپس متوقف کردن آن است . اقسام هدایت توپ نامحدود نیست . بازیکن در هر گام ضرورتا باید توپ را به وسیله لمسی مختصر و خفیف با کلیه سطوح تماس کنترل کند : درون و بیرون پا ، روی پا، نوک پا ( برای زمین های سفت ) ، کف پا ( متوقف کردن ناگهانی توپ ، تغییر جهت ) ، پاشنه پا (تغییر جهت ) . فوتبالیست با حرکت زیگزاگی یا حرکت مستقیم وادار می شود که خیلی سریع سطوح برخورد را عوض کند . کلیه این حرکات که برای پیشروی و حرکت با توپ مناسب می باشند ، تصویری کامل از توانائی بازیکن به دست می دهد.
بازیکنی که به حرکت و سرعت خود مسلط باشد و بدون اینکه توپ ا از دست بدهد به حریف یا حریفان خود اقتدار کامل داشته باشد ، مسلما تکنیک او بهتر از دیگران است . این توصیه ها که در مورد هدایت توپ می باشند برای تمام فوتبالیست ها مفید هستند .
اگرچه بازی فوتبال اهمیت زیادی به ابداع و ابتکار می دهد ، با وجود این بازیکن به شدت عمل نیاز دارد تا بتواند آزادانه بازی کند، زیرا این شدت عمل قدرت تصمیم گیری سریع و امکان عمل او را مضاعف می کند .
منبع : شبکه رشد


همچنین مشاهده کنید