سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

راویل غین‌الدین(Ravil Gainutdin)


راویل غین‌الدین(Ravil Gainutdin)
راویل غین‌الدین ۲۶ اوت ۱۹۵۹ در جمهوری "تاتارستان" روسیه متولد شد. وی پس از پایان دوره متوسطه وارد دانشكده هنرهای دراماتیك "قازان" شد و به عنوان یك هنرپیشه درام تاتاری موفق به كسب مدرك شد.
وی پس از گذراندن دانشكده دراماتیك به عنوان مجری برنامه‌های ادبی و دراماتیك در تلویزیون قازان فعالیت خود را آغاز كرد.
غین‌الدین پس از آن وارد سازمان ارشاد هنرمندان موسسه تئاتر، موسیقی و سینمای دولتی لنینگراد شد و در آنجا به تحصیل علوم ارتباطات پرداخت.
وی در سال ۱۹۷۷ تحصیل علم در زمینه اصول اسلامی، عربی و قرآن را آغاز كرد و پس از ورود به مسجد جامع قازان از محضر "احمدذكی صافیوین"، یكی از استادان علم اخلاق روسیه بهره‌مند شد.
وی در سال ۱۹۷۹ از سازمان مسلمانان بخش اروپایی شوروی و سیبری درخواست كار کرد كه با پادرمیانی رئیس آن مركز به "بخارا" اعزام شد تا در آنجا به مدرسه "میر عرب" وارد شود.
وی پس از آن كه توانست دوره ۷ ساله تحصیلی در این مدرسه را طی ۴ سال بگذراند، در سال ۱۹۸۴ از آنجا فارغ‌التحصیل شد و بلافاصله به عنوان پیش‌‌‌نماز (امام جماعت) دومین مسجد جامع شهر قازان برگزیده شد. شش ماه بعد، مقام مدیرعاملی سازمان مسلمانان وابسته به بخش اروپایی شوروی و سیبری به وی پیشنهاد شد.
وی در سال ۱۹۹۴ به عنوان اولین امام خطیب مسجد جامع مسكو برگزیده شد.
غین‌الدین در ژانویه سال ۱۹۹۴ میلادی به ریاست سازمان تازه تاسیس مفتی‌های مسكو درآمد و لقب "مفتی" (یعنی كسی كه فتوی صادر می‌كند) به وی اهدا شد.
اول ژوئیه ۱۹۹۶ هیئتی متشكل از شورای مفتی‌های روسیه، مفتی غین‌الدین را به عنوان ریاست این نهاد برجسته مذهبی برگزیدند.
وی در ماه دسامبر ۲۰۰۳ میلادی در دانشکده خدمات اجتماعی روسیه از پایان نامه دكترای خویش دفاع كرد.
مفتی غین‌الدین یكی از اعضای انجمن وابسته به ریاست جمهوری در امور همكاری با انجمن‌های مذهبی، همچنین به عنوان هیئت رئیسه انجمن بین‌المذاهب روسیه و انجمن بین‌المذاهب كشورهای مشترك‌‌‌المنافع خدمت كرد.
او همچنین مفتخر به دریافت جایزه از جماعت "دوستی و احترام" روسیه شد.
منبع : موسسه گفتگوی ادیان


همچنین مشاهده کنید