پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

۲۸ دی ـ ۱۸ ژانویه ـ خودکشی های نوع تازه


۲۸ دی ـ ۱۸ ژانویه ـ خودکشی های نوع تازه
خودكشی پس از نزاع با دوست دختر و یا قتل دوست پسر و دوست دختر و احیانا بستگان انان و سپس خودكشی كه از آغاز قرن ۲۱ افزایش یافته ادامه دارد و در ژانویه ۲۰۰۳ افزایش چشمگیر داشته است. روانشناسانی كه این نوع خودكشی ها را بررسی كرده اند ریشه انها را در بالارفتن«در صد» زندگی مشترك بدون ازدواج مرد و زن تشخیص داده اند كه در كشورهای صنعتی در حال گسترش است.
این روانشناسان گفته اند كه چون جداشدن یكی از دو طرف در این نوع زندگی آسان و یكدقیقه ای است طرف دیگر به خشم می آید و یا تحت تاثیر حسادت شدید قرار می گیرد و دست به قتل و خودكشی می زند. طلاق در ازدواخ رسمی عملی فوری نیست و در طول مراحل قضایی و وساطت مشاور خانواده خشم فرو كش می كند . در زندگی مشترك بدون امضای قرار داد نكاح ، طرفین آزاد هستند و قیدی میان آنان نیست و هر آن یكی از آندو می تواند بدون ملاحظات عاطفی و عكس العمل طرف دیگر جدا شود و راه خود درپیش گیرد كه خطر قتل و خودكشی هم در آن وجود دارد.
عكس بالا كه ۱۶ ژانویه ۲۰۰۳ در رسانه های آمریكا انتشار یافته از همین دست خودكشی ها ست . این عكس از هلی كوپتر برداشته شده است . ماجرا از این قرار است:
لوئیس راجرز ۲۴ ساله با زنی در طبقه بیست و سوم این مجتمع مسكونی در یك محله اعیان نشین شهر فیلادلفیا زندگی می كرد و خود را دوست پسر و دختر معرفی می كردند. روز حادثه ، درپی یك مشاجره كوتاه دوست دختر كه اجاره نامه اپارتمان به نام او ست به لوئیس دوساعت مهلت داد تا جامه دانش را ببندد و انجا را ترك كند و سپس از خانه بیرون رفت. راجرز آپارتمان ترك ولی دوباره به آنجا باز می گردد و آپارتمان را به آتش می كشد كه پلیس با مشاهده دود متوجه قضیه می شود، وارد آپارتمان می گردد و درست لحظه ای كه لوئیس آماده پرتاب كردن خود بود به بالكن می رسد و موفق می شود آستین او را بگیرد . همان طور كه در عكس دیده می شود گرفتن آستین برای نجات لوئیس كافی نبود و او پس از سقو ط از ارتفاع هفتاد و چهار متری جان می سپارد.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید