پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

اسپاگتی‌ با قارچ‌


اسپاگتی‌ با قارچ‌
اسپاگتی‌ (ماكارونی‌) با قارچ‌ هم‌ یك‌ غذای‌آماده‌ است‌ كه‌ خیلی‌ سریع‌ می‌توانید آن‌ را تهیه‌كنید، البته‌ پیش‌ از خواندن‌ دستور طبخ‌ به‌ یادداشته‌ باشید كه‌ در صورت‌ امكان‌ می‌توانید از۲۰۰ گرم‌ گوشت‌ چرخ‌ كرده‌ سرخ‌ شده‌ هم‌استفاده‌ كنید...
● مواد لازم‌:
▪ قارچ‌: ۲۰۰ گرم‌
▪ پیاز: یك‌ عدد
▪ ماكارونی‌: به‌ مقدار لازم‌
▪ فلفل‌ دلمه‌: دو عدد متوسط
▪ آب‌ لیمو: یك‌ قاشق‌ سوپخوری‌
▪ دارچین‌: ۱ قاشق‌ سوپخوری‌
▪ نمك‌، فلفل‌ و زردچوبه‌: به‌ مقدار لازم‌
▪ رب‌ گوجه‌ فرنگی‌: سه‌ تا چهار قاشق‌ غذاخوری‌
● طرز تهیه‌:
ابتدا قارچ‌ها را بشویید و ورقه‌ ورقه‌ نمایید و باپیاز و زردچوبه‌ كمی‌ تفت‌ دهید. فلفل‌های‌ دلمه‌را هم‌ ورقه‌ ورقه‌ كنید و تخم‌های‌ آن‌ را جدا كنیدو به‌ پیاز و قارچ‌ و زردچوبه‌ اضافه‌ كنید و دوباره‌كمی‌ تفت‌ دهید. آن‌گاه‌ به‌ آن‌ نمك‌، فلفل‌ ودارچین‌ و رب‌ گوجه‌ فرنگی‌ اضافه‌ كنید و با یك‌لیوان‌ آب‌ آن‌ را بپزید تا مایع‌ غلیظ و یكنواخت‌شود.
در قابلمه‌ای‌ جداگانه‌، آب‌ را جوش‌ بیاورید ویك‌ قاشق‌ سوپخوری‌ روغن‌ و یك‌ قاشق‌ نمك‌ درآن‌ بریزید، سپس‌ ماكارونی‌ را در آب‌ جوش‌بریزید و بگذارید بپزد. پس‌ از پخت‌، مثل‌ همیشه‌آن‌ را در آبكش‌ ریخته‌ و كمی‌ آب‌ گرم‌ رویش‌بریزید. در اینجا به‌ یاد داشته‌ باشید كه‌ در صورت‌تمایل‌ می‌توانید، گوشت‌ چرخ‌ كرده‌ سرخ‌ شده‌ رابه‌ مایع‌ ماكارونی‌ اضافه‌ كنید و خوب‌ هم‌ بزنید. دراین‌ مرحله‌ می‌توانید به‌ دو صورت‌ غذا را میل‌كنید; ابتدا به‌ صورت‌ جدا، یعنی‌ ماكارونی‌ را جدابا مایع‌ میل‌ كنید و اگر نه‌، می‌توانید ماكارونی‌آبكش‌ شده‌ را در یك‌ قابلمه‌ بریزید، به‌ این‌ شكل‌كه‌ ته‌ قابلمه‌ را نان‌ لواش‌ بگذارید، سپس‌ كمی‌ماكارونی‌ روی‌ آن‌ بریزید و مقداری‌ از مایع‌ روی‌آن‌ بریزید و همین‌ كار را ادامه‌ بدهید تا قابلمه‌شماپر شود. در مرحله‌ آخر روی‌ آن‌ روغن‌ بریزیدو روی‌ گاز با شعله‌ ملایم‌ دم‌ كنید و آن‌ گاه‌ به‌ اتفاق‌مهمانان‌ میل‌ كنید... زمان‌ پخت‌ این‌ غذا حدودنیم‌ ساعت‌ است‌.
منبع : خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید