سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

شیرین‌ بادامی‌ با طعم‌ شکلات‌


شیرین‌ بادامی‌ با طعم‌ شکلات‌
یكی‌ از بهترین‌ و خوشمزه‌ترین‌ و البته‌ساده‌ترین‌ شیرینی‌هایی‌ كه‌ می‌توانید در منزل‌تهیه‌ كنید و در ایام‌ عید، مقابل‌ مهمان‌ بگذارید،شیرینی‌ بادامی‌ است‌ كه‌ البته‌ در صورت‌ تمایل‌می‌توانید آن‌ را با طعم‌ شكلات‌ هم‌ تهیه‌ كنید.
● مواد لازم‌:
▪ شكر: دو سوم‌ پیمانه‌
▪ آرد سفید: ۲۰ تا ۳۰ گرم‌
▪ پودر شكر: نصف‌ پیمانه‌
▪ پودر بادام‌، ۲۰۰ گرم‌
▪ تخم‌ مرغ‌: دو عدد
▪ كره‌: به‌ میزان‌ لازم‌
▪ نمك‌: به‌ میزان‌ لازم‌
▪ پودر كاكائو در صورت‌ تمایل‌: ۸۰ تا ۱۰۰ گرم‌
● طرز تهیه‌:
ابتدا سینی‌ فر را چرب‌ كرده‌ و روی‌ آن‌ كاغذروغنی‌ مخصوص‌ شیرینی‌ پزی‌ بگذارید، سپس‌پودر بادام‌، كاكائو، شكر، نمك‌ و آرد را باهم‌مخلوط كنید...
پس‌ از آن‌ تخم‌ مرغ‌ راشكسته‌ و به‌ این‌ مواداضافه‌ كنید، مواد طوری‌ باید مخلوط شود تا مانندخمیر، نرم‌ و چسبناك‌ شود... آن‌ گاه‌ خمیرتهیه‌شده‌ را به‌ حالت‌ گرد در آورده‌ و در ظرفی‌گذاشته‌ و در یخچال‌ بگذارید تا مدت‌ یك‌ ساعت‌بماند.
سپس‌ فر را گرم‌ كنید، معمولا درجه‌ باید روی‌۳۵۰درجه‌ فارنهایت‌ باشد. در مرحله‌ بعد مایع‌ رااز یخچال‌ خارج‌ كنید، كمی‌ پودر شكر روی‌ ظرف‌فر بریزید و آن‌ گاه‌ مایع‌های‌ گرد شده‌ را كه‌ تادقایقی‌ دیگر به‌ شیرینی‌ تبدیل‌ می‌شود را بافاصله‌روی‌ ظرف‌ بگذارید و سینی‌ را به‌ مدت‌ ۱۵ دقیقه‌در فر قرار دهید. پس‌ از این‌ مدت‌ سینی‌ را از فرخارج‌ كنید و اجازه‌ بدهید تا شیرینی‌ پخته‌ شده‌خنك‌ شود. در این‌ هنگام‌ با كاردك‌ آنها را جداكنید. در آخر می‌توانید با استفاده‌ از پودر نارگیل‌یا پودر شكر آن‌ را تزیین‌ كنید.
منبع : خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید