جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

نازک شدن یا طاس شدن ارثی مو


نازک شدن یا طاس شدن ارثی مو
نازک شدن یا طاس شدن ارثی مو
طاسی ارثی یا نازک شدن مو شایع ترین انواع کم مویی هستند. نازکی مو میتواند هم از طرف فامیل پدر و هم از طرف فامیل مادر به شما ارث برسد. زنهایی با این خصیصه کاملا طاس (کچل) نمی شوند. این حالت خاص آندروژنتیک آلوپسیا نامیده می شود که می تواند در سنین نوجوانی، جوانی و یا دهه سی از عمر شروع شود. هیچ راه درمانی هم وجود ندارد اگر چه بعضی راه های درمان پزشکی ممکن است به بعضی افراد کمک کند.
در برخورد با نازکی مو یا کچلی، زنان و مردان به کاشت مو تمایل بیشتری دارند راهی که یک فرم دائمی جابه جایی مو می باشد.
هر کس که از کم مویی دائمی رنج می برد ممکن است داوطلب پیوند مو باشد. فرآیند پیوند مو به شکل جابه جایی مو ازقسمت های دارای مو به بخش های فاقد مو یا کم مو می باشد و یا برداشتن پوست قسمت بدون مو . از آنجایی که این کار با عمل جراحی و صرف وقت و پول همراه است نباید آنرا سرسری و بدون دقت مبادرت به انجام آن کرد.
متخصص پوست و مو به شما در انتخاب روش و یا ترکیبی از روشهایی که مناسب شماست کمک خواهد کرد.
Alopecia Areasta: در این نوع کم مویی، مو به شکل گرد به اندازه یک سکه یا بزرگتر می ریزد. در این نوع کم مویی ریزش کامل مو و کچلی، هر به ندرت دیده می شود. این بیماری ممکن است کودکان و بزرگترها را هم مبتلا کند.
علت Alopecia Areasta ناشناخته می باشد. جدای از کم مویی، شخص مبتلابه طور کلی دارای شرایط سلامتی خوبی می باشد. در اکثر موارد مو خود به خود دوباره رشد می کند. متخصصین پوست و مو می توانند اینگونه بیماران را معالجه نمایند.
راه های درمانی نوعا شامل استفاده از داروها (به عنوان یک نوع مخصوص از درمان ملایم) و در بعضی موارد هم داروهای خوراکی مانند قرص می باشد.
منبع : شمیم


همچنین مشاهده کنید