پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مصرف پسته خطر سقط جنین را کاهش می‌دهد.


مصرف پسته خطر سقط جنین را کاهش می‌دهد.
مغز پسته حاوی ویتامین A، آهن، اسیدهای چرب، تك غیر اشباعی، ویتامین E، ویتامین B۱، B۶ ، پتاسیم، پروتئین، روی، سلنیم، فسفر، فولات، فیتواسترول، كلسیم و مس است. ویتامین A موجود در مغز پسته به بینایی در تاریكی كمك كرده و محرك رشد سلولها و بافت‌های بدن است. آهن موجود در این ماده مغذی نیز برای انتقال اكسیژن به سلولها و بخش ضروری هموگلوبین در گلبولهای قرمز حیاتی است.
اسیدهای چرب تك غیراشباعی نیز سبب كاهش میزان كلسترول بد و خطر ابتلاء به امراض قلبی می‌شود. همچنین ویتامین E نیز سبب بهبود سلامت بافتها و سلولها می‌شود و به عنوان آنتی اكسیدان مانع از بروز امراض قلبی و سرطانهاست. ویتامین B۱ وظیفه كمك به تولید انرژی از كربوهیدراتها در سلولهای بدن را دارد. ویتامین B۶ موجود در مغز پسته نیز كمك‌كننده به تولید پروتئین و تركیبات شیمیایی مهم بدن نظیر انسولین، هموگلوبین و آنتی بادیهاست. پتاسیم در تنظیم مایعات و الكترولیت‌های بدن و حیاتی برای اعصاب و ماهیچه‌هاست.
پروتئین پسته به عنوان یك جایگزین برای گوشت، طیور و حبوبات قابل مصرف است و «روی» آن نیز برای رشد سلولها و بافت‌های بدن ضروریست. سلنیم موجود در پسته، به رشد سلولها كمك و به همراه ویتامین E به عنوان آنتی اكسیدان از سلولهای بدن محافظت و از بروز امراض قلبی و سرطان پیشگیری می‌كند. همچنین فسفر موجود در پسته، در تولید سلولهای جدید و ضروری برای استفاده مؤثر بدن از كربوهیدرات، پروتئین و چربی مفیدست. فولات موجود در پسته برای تشكیل و ترمیم سلولها مفید بوده و از مرگ نوزادان هنگام تولد پیشگیری و خطر سقط جنین را كاهش می‌دهد.
فیتواسترول، به طور مستقیم با كاهش كلسترول ارتباط دارد و در حیوانات معلوم شده كه خاصیت ضدسرطان دارد. كلسیم موجود در مغز پسته، برای ساخت دندان، استخوان و فعالیت ماهیچه‌ها و اعصاب ضروریست؛ و بالاخره مس مغز پسته، به تولید انرژی سلولها و تشكیل هموگلوبین كمك می‌كند.


همچنین مشاهده کنید